Col·lecció d'Art de la Vila de Sitges

La Col·lecció d’Art de la Vila de Sitges té el seu inici en la subscripció popular organitzada el 1911 arran de l’exposició del pintor Joaquim Sunyer a la Galeria Faianç Català, de Barcelona, en la que va ser adquirit l’oli Maternitat (1908). Inicialment, va ser instal·lada al Saló de Sessions de l’Ajuntament i posteriorment, al Saló Blau del Palau de Maricel, a la llavors denominada Col·lecció de Pintura Local.

L’adscripció de les obres d’art que formen part del patrimoni públic de la Sitges ha passat per diverses denominacions; el 1995 va ser instal·lada a les dependències del Museu de Maricel amb el nom de Pinacoteca Municipal. Amb la denominació de Col·lecció d’Art de la Vila de Sitges dóna cabuda a les obres que, en diversos suports i llenguatges artístics, formen part de l’esmentat patrimoni, obtingut per mitjà d’adquisicions i donacions.

En formen part obres dels segle XIX i XX de Joaquim Sunyer, Pere Pruna, Alfred Sisquella, Pere Jou, Lola Anglada, Agustí Ferrer Pino i Artur Carbonell, entre d’altres.