EXPERIÈNCIES

CASTELLANO

CATALÀ

NIT D'ESTELS I MAR AL MARICEL

Sitges ha estat sempre una vila abocada a la mar, i els seus museus en són testimonis. Acompanyats pel director dels museus, recorrerem les representacions de la mar, els vaixells i la vida marinera que es troben a l’exposició permanent del Museu de Maricel, tot descobrint les diferents històries que amaguen. Finalment, observarem i manipularem alguns objectes habitualment no exposats de la col·lecció marinera d’Emerencià Roig, que tenen a veure amb el posicionament dels vaixells a partir de les estrelles, l’únic mètode possible fins a la invenció del GPS, emprat pels sitgetans del segle XIX per anar i venir de Cuba.

En acabar l’Observatori d’Astronomia del Garraf ens ensenyarà el cel amb un telescopi: Buscarem a ull nu les estrelles que acompanyen la nit. Amb el telescopi gaudirem dels delicats anells de Saturn i ens perdrem en les profunditats del nostre entorn estel·lar. I possiblement podrem contemplar algunes llàgrimes de Sant Llorenç.

Espai:

Degustació: