10 juliol 20 h

Durada: 1.30h

Concert de clàssica: Marco Mezquida

Hi ha consens entre premsa, programadors, públic i els seus propis col·legues a assenyalar Marco Mezquida com una de les aparicions més brillants i prometedores a l'escena musical de la península en dècades, i un artista destinat a conquerir qualsevol escenari imaginable al món. Nascut a Menorca el 1987, es va llicenciar a l'ESMUC de Barcelona el 2009 i des de llavors ha enregistrat vint discos liderant els seus propis projectes i quaranta més formant part de diversos projectes juntament amb els millors músics del país. Ha actuat en importants auditoris, sales i festivals de jazz de més de trenta-cinc països: Tòquio Jazz, Kolnër Philharmonie, Konzerthaus de Viena, Jazz Na Fabrica de Sao Paulo, Hong Kong Arts Festival, Sant Sebastián Jazzaldia, Belgrade Jazz, ElbPhilharmonie d'Hamburg, Parc della Musica de Roma, Teatre Cafè des Arts de París, Auditorio Nacional de Madrid, Bimhuis d'Amsterdam, Blue Note de Nova York i Tòquio...

Ha actuat i/o gravat amb llegendes del jazz com Lee Konitz, Dave Liebman i destaquen els seus projectes com a líder: Ravel's Dreams, el seu mà a mà amb el guitarrista flamenc Chicuelo, el projecte Beethoven Collage, el trio Pieris, el trio MAP, el seu aclamat duo amb la cantant Silvia Pérez Cruz i el tàndem amb la ballarina Sol Picó. A més, destaquen els seus elogiats concerts a piano, on potencia la faceta d'improvisador i compositor. També ha compost i gravat la música per a dues reeixides i premiades produccions teatrals de Julio Manrique, entre altres col·laboracions. Una desena de premis jalonen la seva fulgurant carrera musical: Premi Ciutat de Barcelona, diversos premis Enderrock a millor disc de l´any, Músic de l´Any en 4 ocasions per l´AMJM.

Espai: