5 agost

16 h català

17 h castellano

Exposició "Artistes compromeses amb la República"

Visita guiada

En paraules dels seus comissaris, aquesta mostra pretén donar llum i fer visibles «moltes artistes que, des del primer moment, van prendre partit a favor de la República, legalment i legítimament establerta, i de la revolució.

En realitat, es posaren al servei de la Generalitat de Catalunya per participar en l’ensenyament, la cultura, la protecció del patrimoni artístic... Elles, a l’igual que els seus companys, jugaren un gran paper en la comunicació d’informació i en la transmissió ideològica. S’afiliaren als sindicats d’artistes, participaren en exposicions i col·laboraren amb els seus dibuixos i fotomuntatges en diferents revistes del moment. (...) Volem donar a conèixer obres realitzades per aquestes artistes, la iconografia de les quals palesa diferents aspectes de la vida durant els anys de la República (1931-1939).

Pretenem que les seves obres ens parlin d’aquells anys i dels problemes que s’hagueren d’afrontar, el pitjor dels quals fou l’aferrissada i sagnant guerra que durà gairebé tres anys. Només així, la memòria col·lectiva, que ha obviat aquestes dones en la seva tasca artística durant els bons i els dolents dies de la República, deixarà aquest malaurat oblit i, finalment, es podrà reconèixer la seva merescuda vàlua».

Exposició oberta fins al 18 de setembre de 2022.

Espai

Museu de Maricel