Vinyet Panyella exposa la nova organització de les col·leccions dels museus

La directora-gerent del Consorci del Patrimoni de Sitges, Vinyet Panyella, va exposar ahir rels reptes de futur dels Museus de Sitges i les seves col·leccions, tant a curt com a mig termini, durant la presentació “Museus de Sitges: estat de la qüestió. Obres, museografia, arqueologia i exposicions”, celebrada al Saló d’Or del Palau de Maricel com a cloenda de les Jornades Europees del Patrimoni. Panyella va detallar les tasques realitzades en la reforma dels museus, va explicar en què consisteixen els treballs de la recta final de les obres i va precisar el paper que tindran les diferents col·leccions d’art.  
Durant la seva intervenció, Vinyet Panyella va anunciar que les obres de reforma del Cau Ferrat i el Museu de Maricel finalitzaran entre febrer i març. A continuació, es realitzarà la precisa col·locació de les obres en tots dos espais: “el Cau Ferrat quedarà com sempre l’hem conegut, però amb unes instal·lacions adaptades a les necessitats actuals”. Panyella va subratllar els treballs de recuperació patrimonial duts a terme en els darrers mesos, com un dels elements claus del projecte de reforma dels museus. La directora del Consorci va donar detalls d’aquestes tasques que han permès restaurar els vitralls, les rajoles i la pedra del Cau Ferrat.  
Durant la seva exposició, Vinyet Panyella va ressaltar les mesures que s’estan adoptant al Cau i el Maricel en matèria de conservació preventiva. Els sistemes implantats per a neutralitzar els efectes de la llum o la influència marina afavoriran que l’exposició de les obres es pugui realitzar amb els necessaris elements de conservació.  
La directora del Consorci va dedicar una atenció especial a mostrar els itineraris que tindran el Cau Ferrat, Can Rocamora i el Museu de Maricel, amb l’objectiu d’aportar una línia de continuïtat en el recorregut de les visites. Panyella va anunciar, al mateix temps, que Can Rocamora disposarà d’una sala per a exposicions de petit format, que permetrà mostrar obres del Cau Ferrat no exposades o organitzar mostres vinculades a les col·leccions dels Museus de Sitges.  
Precisament, la distribució i reorganització de les col·leccions, així com el projecte museogràfic que acompanya la propera reobertura dels Museus va ser un dels elements en els quals va incidir més la directora durant la seva presentació. Vinyet Panyella va mostrar un mapa de reorganització de les col·leccions amb la finalitat de reforçar el discurs museogràfic, adaptat als diferents períodes de la història de l’art. En aquest sentit, la col·lecció de nines de Lola Anglada al Museu Romàntic hi guanyarà protagonisme i conviurà a la mateixa casa Llopis amb la de marineria d’Emerencià Roig i Raventós.  
Document de la ponència