#MuseusdeSitges a les xarxes socials

Adaptar el llenguatge, dialogar amb els visitants i modificar formats i plataformes són algunes de les realitats que els toca viure als museus i centres d’art d’arreu per a integrar-se a les xarxes socials. El consumidor d’art “2.0” és participatiu, està informat i és crític.  
Museus de Sitges ha iniciat en aquesta nova etapa dirigida per Vinyet Panyella una decidida aposta per a adaptar la comunicació a les noves necessitats i requeriments per tal de difondre i crear coneixement dels valors dels conjunt museístic sitgetà. Es tracta, en definitiva, d’apropar una part important del patrimoni cultural de Sitges a tota mena de públics.  
Seguint aquesta premisa es va redissenyar el web de Museus de Sitges per a convertir-se en l’eix central i pal de paller de tota l’estratègia comunicativa online. A més de dotar de continguts constantment el web i actualitzar-la en català, castellà i, més recentment en anglès, també s’ha posat en marxa una pàgina de Facebook on es publica l’actualitat i les notícies relacionades amb l’entorn museístic. Es tracta doncs, d’una comunicació molt més directa i que ha de tenir un component bidireccional. No només s’ha de comunicar el missatge, s’ha d’estar atent a la resposta, atendre-la i gestionar-la. A més d’altaveu, les xarxes socials, com a lloc de diàleg i comunitat, també resulten un lloc idoni per a rebre les sensacions, opinions, crítiques i suggeriments dels usuaris dels diferents espais museístics de Sitges.  
La pàgina de Facebook dels museus sitgetans arriba setmanalment (abast), de forma sostinguda, a més de 3.600 persones. A més, seguint aquest eix transversal del pla de comunicació i difusió que formen el web i el Facebook de Museus de Sitges, s’han afegit xarxes i d’altres eines 2.0 com els àlbums fotogràfics de Flickr (també utilitzats per la premsa cultural que segueix les notícies i exposicions del conjunt museístic sitgetà), els codis QR (codis semblants al codi de barres) que poden escanejar-se amb el mòbil per a rebre més informació (utilitzats a l’exposició L’Art Modern. Obres mestres del Cau Ferrat) i que, en definitiva, el que busquen és apropar el patrimoni museístic de Sitges al públic general.