Més d’un miler de persones participen a Sitges en la commemoració del Dia Internacional dels Museus

Els Museus de Sitges han acollit visites guiades, una conferència, un concert i un joc de pistes familiar

Un total de 1.158 persones han participat, aquest cap de setmana, en les diferents activitats organitzades pels Museus de Sitges per commemorar el Dia Internacional dels Museus. La més concorreguda ha tornat a ser la Nit Blava del dissabte, que ha aplegat 758 persones i que en el conjunt de la demarcació de Barcelona ha superat el seu rècord d’assistència amb més de 200.000 visitants. En el cas de Sitges, la proposta permetia recórrer, ja fos de forma lliure o en una visita guiada, totes les sales del Museu de Maricel i del Cau Ferrat per contemplar les seves obres d’art en un horari i amb una il·luminació poc habituals.

Celebrat de manera ininterrompuda des del 1977, un dels grans objectius del Dia Internacional dels Museus és apropar l’art a la ciutadania i, per això, els Museus de Sitges també han programat, durant tot el divendres, una jornada de portes obertes. Més de 250 persones s’han apropat pel Museu de Maricel, el Cau Ferrat i la Fundació Stämpfli per gaudir gratuïtament dels seus extens i variats fons artístics.

Les altres tres propostes per a commemorar l’efemèride han sigut una xerrada sobre Charles Deering i la seva visió artística –emmarcada també dins el Centenari de Maricel–, concert de la coral Sitges Canta! que ha deixat petit el Saló d’Or del Palau de Maricel i un joc de pistes familiar que ha transcorregut pel Museu de Maricel. Precisament, el Dia Internacional dels Museus d’aquest any s’ha dedicat a les noves possibilitats que ofereix la tecnologia per facilitar la connexió entre usuaris i equipaments culturals.