L’exposició que presenta les obres del Cau Ferrat al Miramar entra en la recta final

L’exposició L’Art modern. Obres mestres del Cau Ferrat, a l’edifici Miramar, entra en la recta final: el proper 24 de novembre, la mostra tancarà al públic després d’haver esdevingut un dels referents culturals de Sitges en els darrers mesos. Fins la propera obertura del Cau Ferrat, un cop finalitzin les obres de reforma (prevista per a mitjans del 2013), les 150 obres exhibides a la mostra passaran als magatzems del Consorci del Patrimoni de Sitges.  
De fet, l’exposició del Miramar serà la darrera oportunitat per a veure a curt i mitjà termini quatre obres del fons del Cau Ferrat, ja que un cop torni a obrir el museu no formaran part de la seva exposició permanent. Es tracta de dos dibuixos de Santiago Rusiñol (Dona asseguda i Dona dempeus, llegint), un de Henri Gaspard Ibels (Arlequí) i un altre de Ramon Pichot (Noia amb vestit de saltimbanqui).  
Aquestes quatre obres es poden veure a l’exposició del Miramar junt amb una completa col·lecció d’obres de Santiago Rusiñol (28 obres), Ramon Casas (21), Ignacio de Zuloaga, Picasso, el Greco, Ramon Pichot o Darío de Regoyos, entre d’altres.  
L’Art modern. Obres mestres del Cau Ferrat constitueix una excel·lent oportunitat per a contemplar les obres del museu llegat per Santiago Rusiñol en un context diferent a com estaven –i tornaran a estar– exhibides al museu, on, mantenint l’esperti del cau rusiñolià, convivien en espais sovint atapeïts de peces. La mostra del Miramar, en aquest cas, permet lluir cada peça independentment del seu context, sinó estrictament pel seu valor artístic.  
Precisament, el Cau Ferrat va ser la protagonista de la darrera sessió e la Peça del Mes, celebrada divendres de la setmana passada a l’auditori del Miramar i que estava protagonitzada per Vista de Notre Dame, de París, sota la neu, de Miquel Utrillo. La historiadora de l’art Susanna Portell va realitzar la presentació, de caràcter molt intimista, en la qual va posar l’accent als sentits: els colors, les olors, els sentiments i les sensacions. Portell va analitzar l’Utrillo pintor, però sobretot escriptor, a través de les cartes que rebia i enviava als seus amics des de París.