La Pedrera atorga protagonisme al patrimoni de Sitges

El patrimoni de Sitges serà protagonista a les VIII Jornades de Patrimoni Cultural que organitza la Pedrera el proper dilluns 17 de desembre. La directora-gerent del Consorci del Patrimoni de Sitges, Vinyet Panyella, ha estat convidada a exposar el model de Museus de Sitges en la sessió L’ús del patrimoni en temps de crisi: nous equipaments. Els altres centres que participaran en aquesta sessió seran el Museu d’Història de Catalunya i el Born Centre Cultural, el futur espai d’interpretació dels fets de 1714.
Les Jornades de Patrimoni Cultural de la Pedrera constitueixen un fòrum de diàleg, exposició i intercanvi de diferents experiències i models de gestió del patrimoni. La invitació a Museus de Sitges suposa un reconeixement al procés actual de reforma dels museus de la vila, reconduït ara fa un any amb criteris de preservació i conservació del patrimoni. Les Jornades reuniran experts en política i gestió cultural, i serà el marc de la presentació de diferents estudis de les universitats de Barcelona i de Girona. Les Jornades s’emmarquen enguany en el centenari de la construcció de la Pedrera.