Èxit de convocatòria de la primera jornada sobre el mercat de l’art, el col·leccionisme i els museus a Catalunya

La celebració de la primera jornada sobre Mercat de l’art, col·leccionisme i museus, organitzada conjuntament per Museus de Sitges i la Universitat Autònoma de Barcelona, ha desbordat les previsions inicials i, al final, un total de 113 persones (i n’hi ha més que s’han quedat fora per manca d’aforament) presenciaran in situ les ponències dels experts convidats. La trobada vol aprofundir en l’estudi del col·leccionisme d’art a Catalunya i, concretament, desvetllar les curiositats que envolten els col·leccionistes i els seus lligams amb el mercat de l’art i la formació dels museus.  
De fet, un dels factors que explica aquest èxit de convocatòria és que es tracta d’una temàtica –el col·leccionisme– molt poc tractada per la histografia, que sempre ha avantposat l’anàlisi dels artistes i dels moviments a l’estudi dels gustos concrets de la societat. Tal com explica Ignasi Domènech, cap del departament de Col·leccions del Consorci i un dels coordinadors de la jornada, “és una innovadora manera d’entendre la història del gust. Saber què ha agradat en cada època i per què. Una mena de mirada paral·lela a l’història de l’art convencional”.  
Si Catalunya és un país amb llarga tradició col·leccionista, Sitges és una de les seves icones de referència. Les donacions de Santiago Rusiñol, el doctor Jesús Pérez-Rosales o Emerencià Roig en són exemples prou clars. A Rusiñol, a més, se’l considera el col·leccionista més important del Modernisme a nivell català, perquè no només va deixar les seves obres, sinó també el lloc on les exposava –el Cau Ferrat–, en una perfecta simbiosi entre contingut i continent.  
Nou perfil a Twitter i ‘hashtag’ especial per a la jornada Coincidint amb la jornada sobre Mercat de l’art, col·leccionisme i museus, el Consorci del Patrimoni estrenarà de manera oficial un perfil propi a Twitter. El nou compte s’unirà al ja existent a Facebook i a la pàgina web, en l’intent d’apropar-se als seus usuaris dels museus sitgetans també a través de les xarxes socials. De fet, la inauguració del compte de Twitter anirà acompanyada de la promoció del hashtag #JCMSitges, amb el qual es vol donar a conèixer la celebració de la jornada i generar debat entre els seus assistents.