El Festival de Cinema i els Museus aposten per crear noves iniciatives culturals paral·leles

Museus de Sitges i el Sitges – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya ampliaran la seva col·laboració amb noves iniciatives culturals conjuntes, segons van manifestar ahir la directora del Consorci del Patrimoni de Sitges, Vinyet Panyella; el director del Festival, Ángel Sala, i el director del Fundació organitzadora del certamen, Josep Lluís Galán. Els dos responsables del Festival van visitar l’exposició Sitges 1968: 45 anys de cartells del Festival, que es pot veure fins diumenge vinent al Saló Blau del Palau de Maricel.  
Vinyet Panyella ha mostrat la seva disposició a què els Museus de Sitges s’incorporin com un espai propi de la programació d’activitats del Festival a través de propostes culturals específiques. El bon resultat de l’experiència d’aquest any, tant amb l’exposició de cartells com amb el taller infantil convocat per a demà dissabte, animen a explorar noves vies de col·laboració. Els responsables de les dues institucions s’han proposat apostar per aquesta línia i que els Museus aportin activitats pròpies a la programació paral·lela del Festival.  
La mostra de cartells d’enguany ha permès que el Palau de Maricel hagi recuperat la seva condició històrica de seu del Festival. Fins el 1992, el Saló d’Or va ser l’escenari de les rodes de premsa organitzades pel Festival. Ara fa vint anys, amb l’obertura de l’Auditori de l’Hotel Melià i la creació d’unes infraestructures òptimes per a un certamen de projecció internacional com el Festival (amb més de 600 periodistes acreditats) va traslladar aquesta actes a Aiguadolç.  
Durant la visita a l’exposició, Ángel Sala i Josep Lluís Galán han agraït a Vinyet Panyella la col·laboració prestada enguany. La directora dels Museus ha ressaltat el notable fons artístic que suposa la col·lecció actual, procedent de l’Arxiu Històric de Sitges, i ha destacat que “permet comprovar l’evolució de les icones del disseny gràfic en els darrers 45 anys, des dels primers cartells signats pels germans Albors fins els darrers treballs vinculats amb pel·lícules clàssiques del gènere passant per les sensacionals aportacions de pintors com Bruno”.