El Dia Internacional dels Museus. Museus per a la igualtat: diversitat i inclusió

Els Museus de Sitges programen activitats per a tots els públics: exposició virtual, concerts solidaris, taller inclusiu, portes obertes online, visites guiades i reptes des de casa.

Amb el lema Museus per la igualtat: diversitat i inclusió, el Dia Internacional dels Museus 2020 té com a objectiu esdevenir un punt de trobada per celebrar la diversitat de perspectives que conformen les comunitats i el personal dels museus, així com promoure eines per identificar i superar els prejudicis en el que els museus mostren i en les històries que expliquen.

El potencial dels museus per crear experiències significatives per a persones de tots els orígens és una part fonamental del seu valor social. Com a agents de canvi i institucions fiables, no hi ha temps com el present perquè els museus demostrin la seva rellevància i participin constructivament en les realitats polítiques, socials i culturals de la societat moderna.

Concerts solidaris amb la Creu Roja #AlimentsAmbCor

Les delegacions de la Creu Roja de Sitges, Vilanova i la Geltrú i Vilafranca han promogut una nova campanya per recaptar fons per adquirir aliments per a les famílies que, amb la crisi de la COVID'19, estan amb una situació desfavorable. Els Museus de Sitges han volgut sumar-se a la iniciativa i vincular-la al Dia Internacional dels Museus, el pròxim 18 de maig, on no faltarà la música com és habitual.

La participació de grups i intèrprets musicals ha arribat molt lluny amb el desig d'assolir la quantitat de 10.000 € per ajudar a les famílies més necessitades en aquests moments de crisi.
Ens han donat suport: Ninot, Ma. Ángeles Cuevas, Esteve Molero, Jordi Mestre, Luis Chacón, Joan Pinós, Erwyn Seeruton, Enric Alegre, Patricia Pérez, Marc Gómez, Joan Dausà, Sitges Big Band, Núria Scarp, Ramon Mirabet, Joan Rovira, Coral SitgesCanta!, La petita companyia de Barcelona, Carme Olivella, Christina Koch, Cristina Gomila, Sergi MasLucrecia.

Exposició virtual: En clau de dona
A través d'un vídeo presentarem un recull excepcional de les dones més desconegudes de les nostres col·leccions.

Taller inclusiu sobre l'art del Ferro Forjat
Santiago Rusiñol va ser un gran col·leccionista de ferro forjat. En aquest taller, recrearem amb cartó una autèntica obra de ferro.
Aquí i al racó educatiu i familiar trobareu aquest taller de ferro forjat amb llenguatge de signes per promoure la inclusió.

Visita guiada al Museu del Cau Ferrat en directe
Encara que les portes dels museus estiguin tancades, diversos museus del Servei de Museus oferim visites guiades virtuals en directe.
El nostre torn és el diumenge 17 de maig, a les 11h
A càrrec de Pere Izquierdo, director-gerent en funcions

Finestres obertes en línia a la Col·lecció d'Arqueologia del Museu del Cau Ferrat

Aquesta és una de col·leccions més desconegudes del museu. Hi podem veure, alguns collarets de vidre, bronze i pasta de silici que Santiago Rusiñol va trobar excavant ell mateix a Puig des Molins, a Eivissa.
Del 16 al 18 de maig.

#MuseumQuizACasa edició especial Dia Internacional dels Museus
A partir de la iniciativa del Museu Marítim i del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, diversos museus catalans van llançar la proposta #MuseumQuizACasa, una edició especial del concurs Museum Quiz, amb l'objectiu de proporcionar una alternativa cultural i de lleure a la ciutadania durant aquest període..

Des del 16 de maig a les 8 h fins dilluns el 18 de maig a les 24 h, al web de Museum Quiz estaran disponibles tots els concursos que s'han realitzat durant el confinament, de manera que el públic interessat pugui participar-hi.
Tota la informació aquí.

Repte participatiu del Dia Internacional dels Museus 2020
Recrea des de casa teva aquestes obres de les nostres col·leccions.
Posa't a la pell de la protagonista o bé fes servir el que tinguis a casa per recrear el quadre.
Puja a Instagram una imatge que inclogui l'obra original i la teva interpretació.
Comparteix el resultat en Instagram fent servir el hashtag #DIMchallenge.
En el text de la fotografia caldrà identificar l'obra i etiquetar als Museus de Sitges.
Data límit de presentació: fins a les 23:59 hores del Dia Internacional dels Museus, el dilluns 18 de maig del 2020.
D'entre tots els participants en el repte, es concediran 5 premis a les imatges que tinguis més likes a Instagram a les 8:00 hores del dimarts 19 de maig del 2020.
El premi consistirà en: una visita guiada personalitzada per a un màxim de 6 persones al museu al qual faci referència la imatge.

Dia Internacional dels Museus
Repte per a fer a casa. Nena de la clavellina
Repte per a fer a casa. Noia de blanc. Ramon Casas. 1891
Repte per a fer a casa. Retrat del pintor Ricard Planells. Santiago Rusiñol. 1893-1895