Quatre de les obres més emblemàtiques del Cau Ferrat han tornat recentment a les seves parets després d’haver estat tres mesos exposades al Museu Thyssen de Màlaga amb motiu de l’exposició Casas – Rusiñol, dos visiones modernistas. Es tracta de La morfinòmana i La casa de préstecs, de Rusiñol; La noia de blanc, de Casas, i Retratant-se, pintada per tots dos. Totes quatre llueixen al Cau Ferrat.
Les quatre obres, junt amb tres cartells de Santiago Rusiñol, han tingut un paper rellevant a l’exposició de la Thyssen, que ha ressaltat la figures i les obres dels dos artistes del Modernisme. En contraprestació a aquesta cessió, el Museu de Maricel ha exposat dues obres de Joaquim Sunyer, una d’Eliseu Meifrèn i una altra de Joaquim Mir, que es van mostrar fins a començament de març a la Sala Sert.
Amb el retorn de les obres de Màlaga i les que Museus de Sitges va prestar a la Fundació Godia per exhibir-se a l’exposició El Greco. La mirada de Rusiñol, el Cau Ferrat recupera la globalitat del seu fons expositiu. A finals d’abril, dues obres se n’aniran a Itàlia per a participar en la gran exposició sobre el Modernisme català, que Tomàs Llorens comissaria a Ferrara.
Un pessic mediterrani de la Thyssen, al Maricel