LOLA ANGLADA. TROBALLES / ESCRIPTORA. TROBALLA NÚM. 3

Amistats i coneixences:

«A Lola Anglada», per Pau Casals

Tipologia de la troballa: Document escrit i fotografia adjunta

Descripció: Carta de Joan Alavedra i fotografia de Pau Casals, amb dedicatòria manuscrita

Autoria: Joan Alavedra i Segurañas

Data:  2 de febrer de 1967

Localització:  Biblioteca Nacional de Catalunya. Fons Lola  Anglada. Capsa 1. Correspondència rebuda. A

Explicació:

Lola Anglada va mantenir relació amb figures clau de la cultura catalana i europea del segle XX. Entre aquestes figures hi ha l’escriptor, traductor i periodista Joan Alavedra i Segurañas (Barcelona, 1896-1981), secretari dels presidents Francesc Macià i Lluís Companys entre 1931 i 1934; i també el músic Pau Casals i Defilló (El Vendrell, 1876 - San Juan, Puerto Rico, 1973), violoncel·lista, compositor, director d’orquestra i pedagog de renom internacional. Alavedra i Casals van ser companys d’exili a Prada de Conflent en els anys quaranta, i Casals va musicar el poema El pessebre d’Alavedra. Lola Anglada organitza una conferència sobre l’obra a Sitges en la segona meitat dels seixanta. En una carta del 2 de febrer de 1967, mentre fan les gestions del cas, Alavedra li envia una carta amb una fotografia de Pau Casals dedicada com a agraïment pels dibuixos de Nadal que l’autora els ha fet arribar, tant per a ell com per al mestre, el desembre anterior.

Fragment destacat:

«A Lola Anglada», per Pau Casals