Miquel Villà. La pintura sense atzar

29 maig 2021 a 26 setembre 2021

L’obra de Miquel Villà (Barcelona, 1901 - el Masnou, 1988) és una de les més personals de l’art català del segle xx. Des de ben aviat, va merèixer l’atenció de la crítica per la seva independència i originalitat. La seva pintura estructurada i de masses compactes, la pinzellada densa i el gust per la matèria i el color, la fan especialment estimada tant pels defensors de l’art figuratiu com pels de l’avantguarda.

El Masnou, on té les arrels familiars, Eivissa, la Pobla de Segur i Altea, esdevenen els seus paisatges preferits. També l’Amèrica del Sud, en especial Colòmbia, l’Argentina i Veneçuela, on va fer llargues estades durant molts anys. És la cartografia d’un viatger incansable i, alhora, d’un pintor que vol temps per pintar un mateix lloc i fer-se’l completament seu.

La pintura de Villà és un exercici de síntesi, una cerca d’allò primordial en la natura mitjançant un laboriós treball d’observació per poder arribar a les formes i als colors essencials.

Del 29 maig fins al 26 de setembre de 2021

Visites guiades

26 de juny / 21 d'agost / 18 de setembre

17 h Castellano