Hermen Anglada-Camarasa. Els anys de París

20 juny 2021 a 10 octubre 2021
Sala Can Rocamora

Amb motiu de l’Any Anglada-Camarasa, en el que es commemora el 150 anys del naixement del pintor, els Museus de Sitges presenten l’exposició en la que es mostren obres del seu període parisenc, a cavall entre els segles XIX i XX, posant en context les dues pintures d’Anglada-Camarasa que conserva l’antiga col·lecció de Santiago Rusiñol al Cau Ferrat.

L’Anglada-Camarasa del tombant de segle a París s’havia format en l’entorn del grup dels nabís, pintors postimpressionistes que es van denominar a ells mateixos amb aquesta paraula,  que significa “profeta” en hebreu i “inspirat” en àrab. Anglada no es va limitar a pintar com ho feien Pierre Bonnard, Édouard Vollard o Maurice Denis, sinó que va donar a aquesta línia del postimpressionisme una visió absolutament personal.

Cartell de l'exposició. Una senyora vestida de blanc.