
Dijous 19 de novembre
18 h
Sala Gòtica del Museu de Maricel
Amb els seus comissaris, Susanna Portell, historiadora de l’art; i Ignasi Domènech, cap de Col·leccions i Exposicions dels Museus de Sitges.
Seguidament, hi haurà la lectura d’una selecció de poemes d’autors catalans dedicats a Josep Maria Subirachs, a cura de Judit Subirachs Burgaya, filla de l’escultor. En finalitzar, es podrà visitar la mostra fins a les 21 h.
Entrada gratuïta amb aforament limitat.
Una conferència per descobrir Habitar l’art. La Col·lecció Subirachs, l’exposició que dona el tret de sortida a la commemoració de l’Any Subirachs 2027. Els comissaris ens aproparan a l’univers personal i artístic de l’escultor a través de les obres que va reunir al llarg de la seva vida, entre creacions de companys de generació (Will Faber, Albert Ràfols Casamada, Mercè Vallverdú, Esther Boix, Olga Sacharoff o Antoni Tàpies) i artistes que admirava (Isidre Nonell, Ismael Smith, Enric Casanovas, Pau Gargallo o Manolo Hugué).
Tot això és el que converteix la seva casa de Barcelona, un dels millors exemples d’arquitectura racionalista, en un espai d’atmosfera singular.
Una mirada íntima a l’univers de Josep Maria Subirachs, entre art, col·leccionisme i poesia.