‘Maricel, Cent anys d’art i cultura a Sitges’ ja disponible a La Puntual

L’any 2018, Sitges va celebrar el centenari d’un dels elements més reconeixibles del seu paisatge urbà i marítim: el conjunt arquitectònic de Maricel. Un complex format per dos edificis que Miquel Utrillo va projectar, posant-hi tota la seva experiència i coneixements, en un dels indrets més privilegiats de la Vila de Sitges.

Maricel va néixer fa més d’un segle com a residència de Charles Deering, industrial i col·leccionista nord-americà que va fer d’aquest espai el lloc on viure i exposar la seva extensa col·lecció d’art. Un conjunt d’espais que ha acabat sent un dels primers i millors exemples del noucentisme i que permet que Sitges encapçali la reivindicació d’aquest corrent estètic dominat per l’art català.

Si llavors els Museus de Sitges van celebrar l’aniversari de la construcció del conjunt de Maricel (1910-1918) amb la rehabilitació integral del Palau i l’exposició ‘Centenari Maricel (1918-2018)’, enguany volen compartir amb el públic un llibre editat amb aquella ocasió: Maricel, Cent anys d’art i cultura a Sitges.

Novetat editorial, que arriba a les llibreries pel Sant Jordi 2021, ha estat presentada amb la signatura de llibres a càrrec de Vinyet Panyella, directora de l’obra, al Passeig de la Ribera de Sitges.

Amb aquest nou volum que permet copsa des de la projecció de Maricel, en l’antic barri sitgetà de Sant Joan, a la construcció dirigida per Miquel Utrillo i la culminació a través de la col·lecció d’art de Charles Deering s’hi dóna a conèixer tota la història d’un gran espai arquitectònic que ha marcat el cent darrers anys de l’art i la cultura sitgetana.

‘Maricel, Cent anys d’art i cultura a Sitges’

El nou llibre és fruit d’un exhaustiu treball del qual han participat Vinyet Panyella, Roland Sierra, Jennifer Tisthammer, Sebastià Sánchez Sauleda, Ignasi Domènech i Joan Yll. Una edició de la Diputació de Barcelona i el Consorci del Patrimoni de Sitges que al llarg de més de quatre-centes pàgines repassa la història de Maricel i l’acompanya de la cronologia i bibliografia disponibles.

En aquest context, reobert al públic el Palau de Maricel, us proposem redescobrir-lo al vostre ritme. Passejant per les seves sales i terrasses en grups reduïts per gaudir d’”El Palau en calma“.

Una proposta perfecta que podeu complementar amb la visita al Museu de Maricel i al Museu del Cau Ferrat, per endinsar-vos en les seves col·leccions d’art i les seves exposicions (permanents i temporals).

Podreu gaudir així dels ‘125 anys del Cau Ferrat‘ o del Centenari de Maricel i endur-vos algun dels llibres que trobareu a La Puntual. Una col·lecció bibliogràfica que per Sant Jordi compta amb un 5% de descompte.

Llibre:

Panyella, Vinyet; Sierra, Roland; Tisthammer, Jennifer; Sánchez Sauleda, Sebastià; Domènech, Ignasi; Yll, Joan. Maricel, Cent anys d’art i cultura a Sitges. Sitges: Consorci del Patrimoni de Sitges; Barcelona: Diputació de Barcelona, 2021. 407 p. ISBN: 978-84-9803-965-8. Fullejar