Activitats del Sant Jordi 2022 als Museus de Sitges

Dona llegint, de Ramon Casas i Carbó (cap a 1890)
Pintura a l’oli sobre taula
Museu del Cau Ferrat, Sitges. Col·lecció Santiago Rusiñol

Amb motiu de la gran festa popular i cultural de Catalunya, els Museus de Sitges se sumen a la celebració de Sant Jordi amb una agenda d’activitats on trobareu rutes literàries, espais de trobada, maratons de lectura, esdeveniments solidaris i molts llibres.

El Museu del Cau Ferrat, el Palau de Maricel i el Museu de Maricel no volen deixar passar el primer Sant Jordi normalitzat, després de dos anys amb limitacions, sense celebrar una diada literària i cultural amb diverses activitats al voltant dels llibres, l’art i la solidaritat.

Us hi esperem!

Activitats literàries

Els Museus de Sitges celebren un conjunt d’actes al voltant de l’obra literària de Santiago Rusiñol.

Dijous, 21 d’abril

Club de lectura Santiago Rusiñol per l’obra ’El pati blau. Un acte coordinat per Andreu Bosch i organitzat pels Museus de Sitges

Saló d’Or del Palau de Maricel a les 18 h. Aforament limitat. Es necessita reserva prèvia.

Imatge d’una de les sessions del club de lectura Santiago Rusiñol als Museus de Sitges

Divendres, 22 d’abril

Marató de lectura de l’obra de Santiago Rusiñol. Seran recitats “Els caminants de la terra”, “El titella pròdig” i “L’homenatge”.

Saló d’Or del Palau de Maricel a les 17 h. Informeu-vos a través de museusdesitges.cat

Dissabte, 23 d’abril

Publicació de les bases del 3er concurs literari de relat breu  Antoni Sella i Montserrat

Diumenge, 24 d’abril

Ruta i visita Literària Rusiñol-Maragall pels principals escenaris del modernisme sitgetà, compartits per ambdós artistes entre 1893 i 1898, acompanyada de la lectura de textos literaris.

Plaça Eduard Maristany a 11 h. Aforament limitat. Es necessita reserva prèvia.

Novetats literàries

Voleu fer un regal especial aquest Sant Jordi? Us agraden els llibres amb art i història? La Puntual, botiga dels Museus de Sitges, ofereix un descompte del 5% dissabte 23 i diumenge 24 d’abril a totes les publicacions, i us recomana cinc lectures amb les quals segur que encertareu.

Enric Clarasó. Escultor; d’Isabel Coll i Mirabent. Barcelona: El Centaure Groc, novembre de 2021. 856 pàgines. ISBN: 9788409324088

Gran volum amb una doble intencionalitat. D’una banda, la presentació d’una biografia artística del personatge i, de l’altra banda, el catàleg raonat de l’obra escultòrica de l’artista. Un llibre amb voluntat exhaustiva que posa en valor la necessitat d’aquesta obra, fruit d’un ampli estudi de recerca.

Maricel. Cent anys d’art i cultura a Sitges; de Vinyet Panyella i Balcells. Barcelona: Diputació de Barcelona, abril de 2021. 407 pàgines. ISBN: 9788498039658

Obra que recull la història d’un dels espais culturals i museístics més emblemàtics de Sitges: el conjunt patrimonial de Maricel. El llibre, signat per Vinyet Panyella, fa un recorregut per la cronologia de l’edifici, des dels anys del Noucentisme fins als nostres dies, i el seu paper en la fesomia sitgetana.

Imatge de la selecció de llibres disponible a La Puntual, la botiga dels Museus de Sitges

Hermen Anglada-Camarasa. Els anys de París; de Francesc Fontbona de Vallescar i Ester Gallegos Cordero. Sitges: Consorci de Patrimoni de Sitges, maig de 2021. 95 pàgines. ISBN: 9788409312696

L’Any Anglada Camarasa va recordar una figura internacional de l’art català en el 150è aniversari del seu naixement: Hermen Anglada-Camarasa. Esdeveniment amb motiu del qual el Museu de Maricel va fer l’exposició “Hermen Anglada-Camarasa. Els anys de París” i un catàleg commemoratiu.

Miquel Villà: la pintura sense atzar; d’Ignasi Domènech, Susanna Portell, i Carles Pongiluppi. Barcelona: Viena, maig de 2021. 160 pàgines. ISBN: 9788417998929

Miquel Villà i Bassols va una de les figures més representatives del fauvisme a Catalunya. Amb motiu dels 120 anys del seu naixement, els Museus de Sitges van celebrar una exposició per reivindicar la seva obra i la seva figura “Miquel Villà, la pintura sense atzar”, acompanyada d’un catàleg monogràfic.

Sitges: el Cau Ferrat. El temple del Modernisme; de Vinyet Panyella i Balcells. Sitges: Consorci de Patrimoni de Sitges, març de 2020. 65 pàgines. ISBN: 9788409124435

Llibre que recull els principals detalls de la casa-taller de Santiago Rusiñol a Sitges. Un espai indispensable per conèixer els últims 125 anys d’història de la vila. El Cau Ferrat de Sitges és un nucli de creativitat, un espai d’atracció cultural i un lloc de culte pels estudiosos del Modernisme.

Activitats solidàries

Diverses institucions de la vila de Sitges estan mostrant, un cop més, la seva cara més solidària. En aquesta ocasió, davant la guerra a Ucraïna i la sortida de milers de refugiats pels atacs al seu país, els Museus de Sitges han posat en marxa una sèrie d’activitats de suport a les persones afectades pel conflicte.

Concerts, tallers i visites guiades volen apropar la cultura i el patrimoni sitgetà en una agenda de benvinguda al poble ucraïnès.

Dissabte, 23 d’abril

Taller infantil pro Ucraïna “Les roses i el drac al Mocador” que donarà a conèixer alguns dels símbols i personatges de la Festa Major de Sitges.

L’activitat tindrà lloc a la Sala Vaixells del Palau de Maricel, de 17 a 18.15 h, amb un preu de 4 euros.

Diumenge, 24 d’abril

Concert solidari pro Ucraïna amb la participació musical de Sofia Duzhenko, Oksana Duzhenko i Oksana Aliieva al costat d’artistes.

Recital que tindrà lloc a les 18 h i es podrà seguir en directe a través de Facebook i Youtube.