Vine a celebrar el Dia i la Nit dels Museus de Sitges 2024

El dissabte 18 de maig serà doblement festiu per l’art i la cultura sitgetana gràcies a la celebració conjunta del Dia Internacional dels Museus i de la Nit dels Museus. Dos esdeveniments que com cada any compten amb un fil conductor.

El lema escollit per l’ICOM (Internacional Council of Museums) per l’any 2024 aposta per posar l’educació i la investigació en el centre de l’estratègia dels museus. Una iniciativa a la qual se sumen els Museus de Sitges donant protagonisme a dos públics de tant singulars com importants. Els docents i alumnes que s’apropen a l’art a través de tallers i visites guiades, i els investigadors i experts que tenen a la seva disposició espais per a la recerca i presentació de treballs.

Iniciatives que tenen lloc durant tot l’any, però que des de la Xarxa de Museus Locals prenen gran importància durant la celebració del Dia Internacional dels Museus (#DIM2024).

Enguany, el Dia Internacional dels Museus i la Nit dels Museus arriben amb una agenda d’activitats per explorar l’art i la cultura amb tots els sentits. Us convidem a recórrer els espais dels Museus de Sitges, a deixar-vos emportar per la seva música i a connectar amb la seva poesia visual.

Un ampli ventall d’activitats especials pel Dia i la Nit dels Museus de Sitges 2024.

Entre les activitats vinculades amb la divulgació i l’educació als Museus de Sitges destaquen les visites als seus espais, sigui lliurement o acompanyats d’un guia.

S’ha programat una Jornada de Portes Obertes al Museu del Cau Ferrat i al Museu de Maricel el 18 de maig de 10 a 19 h. Així com una Jornada de Portes obertes a la Fundació Stämpfli també el 18 de maig de 10 a 14 h.

Paral·lelament, s’ha organitzat una visita guiada familiar en català, amb joc de pistes, al Museu del Cau Ferrat el 19 de maig a les 11 h.

Els Museus de Sitges es transformen en escenari artístic pel Dia Internacional dels Museus. Pel #DIM24, 18 de maig, tenen lloc audicions musicals, interpretacions corals i performances especials.

El matí arrenca amb una audició dels alumnes de corda de l’Escola Municipal de Música Montserrat Almirall al Museu del Cau Ferrat i el Museu de Maricel d’11 a 12 h.

L’escenari dels Museus de Sitges s’estén a les arts escèniques amb la performance Camins alternatius 2024, interpretada pels alumnes de l’Institut of Arts of Barcelona a les sales de la Fundació Stämpfli d’11 a 14 h.

Dues activitats a les quals pren el relleu la Nit al Palau de Maricel. Una Jornada de Portes Obertes amb recorregut acompanyat per guies i per la coral de SitgesCanta! El mateix dia 18 de maig de 20 a 23 h.

Durant el mes d’abril ha tingut lloc la instal·lació del poema Posta, de Salvat-Papasseit, a Can Rocamora. Un acte que arrenca el programa d’activitats Joan Salvat-Papasseit a Sitges 1918/2024 per part dels Museus de Sitges.

Tot i que els plats forts estan previstos aquesta tardor. D’una banda, amb ‘Poesia + Arts visuals: tot és u’, que farà dialogar artistes i assagistes sobre obres d’art dedicades a Joan Salvat-Papasseit. Un acte que tindrà lloc el 23 de novembre a la Fundació Stämpfli Art Contemporani.

I, d’altra banda, amb el ‘Seminari Sunyer’ sobre el pintor i amic de Joan Salvat-Papasseit. Trobada que està prevista pel 13 de desembre al Palau Maricel de Sitges.

Us hi esperem!