Agenda del Dia dels Museus 2022 als Museus de Sitges

Un any més, la celebració del dia gran dels museus impulsa programes d’activitats familiars, educatives i lúdiques a les viles i ciutats de Catalunya. I els Museus de Sitges tornen a participar-hi amb una agenda oberta a tothom!

El DIM-Dia Internacional dels Museus 2022, que celebrem el 18 de maig, vol fer valdre la seva capacitat per a transformar el món. Sota el lema ‘El poder dels museus’, centres i galeries d’art, cases-taller i museus del país volen sensibilitzar al públic sobre el paper d’aquestes institucions en el desenvolupament de la societat.

Us animeu a descobrir-ho? Doncs aneu reservant espai als Museus de Sitges pels propers dies!

Dissabte 14 i diumenge 15 de maig

· ‘Taller familiar Rusiñol i el teatre’. Dissabte 14, a les 11 h.
La jornada arrenca de forma creativa i artística amb els tallers de dissabtes a l’Escola Pia de Sitges. Una oberta als nens i nenes de totes les escoles on podràn apropar-se al Museu Cau Ferrat en una reinterpretació del teatre a partir dels quadres d’un artista total: Santiago Rusiñol.
Condicions: Activitat gratuïta. Reserva prèvia a: sitges.escolapia.cat

· ‘Nit dels Museus 2022’. Dissabte 14, de 20 h a 23 h.
Tot gran esdeveniment compta amb una gran d’inauguració. La llarga nit dels museus (‘Lange Nacht der Museen’ en alemany) va arrencar a Berlín l’any 1997 i enguany commemora el seu 25è aniversari. A Sitges, tenyits de blau, bressolats pel mar i acompanyats amb art, el Museu del Cau Ferrat, el Museu de Maricel i la Fundació Stämpfli obren portes al seu públic.

Imatge d’una edició anterior de la Nit dels Museus a Sitges

· ‘La tempesta/The Tempest’, de William Shakespeare. Dissabte 14, a les 20.30 h i a les 21.30 h.
Els alumnes de l’Institute of the Arts.Barcelona interpretaran una performance inspirada en un dels clàssics de William Shakespeare, La Tempesta. Una peça dirigida per Drew Mulligan, produïda per Emma Groves-Raines i coordinada Armando Rotondi. Actuació que tindrà lloc a les sales del Museu de Maricel.
Condicions: Activitat gratuïta

· Concert Sitges Canta! Diumenge 15, a les 12 h.
Un recital a càrrec La Coral Internacional de Sitges, fundada el 2013 i formada per una trentena d’interprets i diversos instrumentistes de gairebé una dotzena de països, al Racó de la Calma.

Dimecres 18 i dijous 19 de maig

· Jornada de Portes Obertes. Dimecres 18, a partir de les 10 h.
L’esdeveniment central del DIM 2022 és la celebració d’una Jornada de Portes Obertes al Museu del Cau Ferrat i al Museu de Maricel, de 10 h a 19 h, i a la Fundació Stämpfli, de 10 h a 17 h.
Condicions: Activitat gratuïta

· L’Hèroe al club de lectura Santiago Rusiñol. Dijous 19, a les 18 h.
Els Museus celebren la penúltima sessió del club lectura amb una de les obres més culpidores i aplaudides de Santiago Rusiñol: L’Hèroe. Una activitat conduida per Andreu Bosch i Ayza que tindrà lloc al Museu del Cau Ferrat.
Condicions: Activitat gratuïta. Informació i reserva prèvia a: museusdesitges.cat

Dissabte 21 i diumenge 22 de maig

· ‘Taller familiar: Pintem un Vitrall‘. Dissabte 21, de 17 h a 18.15 h.
El segon taller familiar dels DIM 2022 permetrà explorar el Museu del Cau Ferrat a través dels seus vitralls. Una activitat per nens i nenes de 3 a 12 anys on descobriran l’ofici de vitraller imitant la feina d’un pintor de vitralls en un marc excepcional: la Sala Vaixells del Palau de Maricel.
Condicions: Preu de l’activitat: 4€. Consultar descomptes. Reserva previa a: museusdesitges.cat

· Jornada de Portes Obertes. Diumenge 22, a partir de les 10 h.
Els Museus de Sitges celebraran una nova Jornada de Portes Obertes al Museu del Cau Ferrat i al Museu de Maricel, de 10 h a 19 h, al Palau de Maricel, de 10 h a 14 h, i a la Fundació Stämpfli, de 10 h a 17 h.
Condicions: Activitat gratuïta.

Imatge d’una de les Jornades de Portes Obertes als Museus de Sitges

· Camins alternatius/Caminos alternativos/Alternative phats. Diumenge 22, de 10 h a 13 h.
L’Institute of the Arts.Barcelona celebrarà un muntatge format per noves creacions d’arts vives, instal·lacions i una performance inspirada, supervisada per Martin Lewton, produïda per Emma Groves-Raines i coordinada Armando Rotondi. Actuació que tindrà lloc a Fundació Stämpfli.
Condicions: Activitat gratuïta

Aquest any, deixeu-vos portar pel poder dels museus!