Vine a celebrar Sant Jordi als Museus de Sitges

La diada de Sant Jordi és el dia més celebrat i participatiu de Catalunya. Una festivitat amb la qual no ha pogut el confinament de 2020 i de la que han sortit reforçada l’edició de llibres.

Més enllà del 23 d’abril, Catalunya celebra Sant Jordi durant dies i fins i tot setmanes, com una gran festa que ja forma part del patrimoni cultural universal i una magnífica per a reivindicar la llengua i la cultura catalana.

Un dia de joia pels lectors del país que també commemora la mort de Miguel de Cervantes o William Shakespeare. Una oportunitat per la retrobada de lectors, escriptors, editors, llibreters i prescriptors de la que participa tot el món de la cultura, i que els Museus de Sitges tornen a celebrar enguany.

L’agenda d’activitats arrenca amb una llarga llista d’esdeveniments, dies abans de la Diada, i conclou amb un acte literari deu dies després de Sant Jordi. Fet pel qual ningú no té excusa per deixar d’apropar-se als Museus de Sitges i participar de la festa.

La tercera temporada del club de lectura Santiago Rusiñol s’ha tancat el dia 18 d’abril amb la revisió del ‘testament vital’ de l’artista, Màximes i mals pensaments. Obra de Santiago Rusiñol editada l’any 1927, que acompanyada pel lema ‘Pensa mal i no erraràs’ reuneix tres dècades de producció literària russinyolenca posa de manifest ‘esquema del seu escepticisme’ tal com va dir Josep Pla.

El punt final a aquesta edició del club de lectura s’ha posat però el 19 d’abril amb un dinar a l’Institut Joan Ramon Benaprès inspirat en L’auca del senyor Esteve. Tot recordant les trobades literàries dels darrers mesos, conduïdes magistralment per Andreu Bosch, i esperant una quarta temporada que tornarà a tenir lloc al Cau Ferrat de Sitges. Us mantindrem informats.

Dues han estat les estrelles de la marató de lectura dels Museus de Sitges. Recordades en dos esdeveniments que tenen lloc el dia 20 d’abril, la marató infantil i la marató d’adults.

D’una banda, el món imaginari de Lola Anglada a través de diverses de les seves narracions curtes. La marató infantil ofereix un bon grapat de contes que poden llegir aquells nens i nenes que acompanyats pels seus pares s’apropin a les terrasses de la Biblioteca Santiago Rusiñol.

I, d’altra banda, dues obres de Santiago Rusiñol: La Verge del Mar i El teatre per dins. Dues peces que protagonitzen la marató de lectura per a adults al Saló d’Or del Palau de Maricel.

També el 20 d’abril té lloc una visita a la casa-taller de Santiago Rusiñol. Temple del modernisme que reuneix els seus vessants d’artista, de col·leccionista i d’escriptor.

La visita literària al Museu del Cau Ferrat permet recórrer un espai que representa l’ideari d’art total de Santiago Rusiñol a través d’un conjunt de peces impregnades la visió de la societat més avançada de finals del segle XIX. Un recorregut artístic de la mà del Greco, de Casas, de Nonell, de Zuloaga o del mateix Rusiñol, a partir de la seva empremta literària.

Un altre esdeveniment d’aquest Sant Jordi és la publicació de les bases de la cinquena edició del concurs literari de relat curt Antoni Sella i Montserrat el mateix dia 23 d’abril. Un certamen que té dues categories diferents: Lluïsa Vidal, per joves de dotze a divuit anys; i Santiago Rusiñol, per majors de divuit anys.

Recordeu que tots els relats que es presentin han de fer referència al patrimoni dels Museus de Sitges o a les col·leccions obres d’art. I també que els guanyadors rebran el seu guardó amb motiu de la XXVII edició de la Nit de Premis Sitges.

La Diada cultural d’enguany finalitza ja ben superada la setmana de Sant Jordi. Concretament, el dia 3 de maig i ho fa amb motiu de la presentació d’un llibre molt vinculat a un dels grans noms del Cau Ferrat: Lluïsa Denís.

L’obra té per títol A l’ombra del rossinyol i ha estat escrita per Juan Carlos Rodríguez. La història d’una dona i artista polifacètica eclipsada per la personalitat d’un home i creador polièdric. Un llibre que podreu trobar a la botiga dels Museus de Sitges.

Recordeu que amb motiu de la celebració de Sant Jordi, la Puntual ofereix descomptes especials en la venda dels seus productes inclosos llibres, punts de llibre, llapis i llibretes. Aprofiteu l’ocasió per posar al dia la vostra biblioteca o escriptori.

Us hi esperem!