Els Museus de Sitges traslladen les activitats de Nadal a la xarxa

Arrenca el Nadal més atípic dels últims anys, i alhora el més emotiu. Enguany, l’esperit nadalenc pren un significat especial per les circumstàncies que ens ha tocat viure. Però també és una oportunitat per fer tallers familiars des de casa i deixar sortir l’artista que tots portem a dins.

El Departament d’Educació dels Museus de Sitges no fa vacances i té programades diverses activitats de Nadal. Tot i que les restriccions pel coronavirus farà que hagin de canviar el seu format habitual.

Aquest Nadal, ‘apropat’ als Museus de Sitges

Si us animeu a visitar els museus durant aquestes festes, recordeu que ho haureu de fer respectant les mesures de seguretat:

-assistint amb grups reduïts de convivència
-mantenint la distància amb altres persones
-fent l’ús correcte de la mascareta
-evitant tocar objectes i fent ús del gel hidroalcohòlic

Només així podrem gaudir d’unes festes segures i d’un Nadal ple d’il·lusions.

Els Museus de Sitges preparen l’agenda d’activitats de Nadal

I si us apunteu a participar-hi des de casa, els Museus de Sitges us tenen preparades moltes propostes. Des que comença el mes de desembre, amb un calendari d’advent, fins que arriben Ses Majestats, amb la Carta als Reis Mags.

Sense oblidar tot el conjunt de tallers que podreu trobar al nou racó familiar i educatiu dels museus. Esteu preparats? Doncs endavant!

Agenda d’activitats de Nadal dels museus en línia

Els 24 desitjos del calendari d’advent

El compte enrere per l’arribada de Nadal comença amb la preparació d’un bon calendari d’Advent. Des del dia 1 fins al 24 de desembre, cada dia amaga un desig fins a assolir-los tots la nit de Nadal.

Aquest any, els Museus de Sitges et convidem a fer el teu propi calendari amb coses que trobaràs a casa.

Cinc jocs per competir en família

Us oferim diferents jocs de taula per participar des de casa: un joc de dòmino amb dibuixos de rajoles, un joc de les parelles amb imatges antigues dels museus, un parxís amb els grans personatges dels museus, un joc de tres en ratlla de Maricel i un joc de les diferències amb els ‘adelantos del segle XIX’.

Una part del Joc de Dòmino de Rajoles dels Museus de Sitges

Cinc tallers per ‘grans’ artistes

Us convidem a participar en diverses activitats creatives: un taller d’art sobre el ferro forjat, un taller per crear un llibre d’Artista, una proposta artística per respondre ‘Què veus des de la finestra?‘, un taller per crear les rajoles dels ‘adelantos del segle XIX’ inspirat en oficis tradicionals i un joc de pistes per fer des de casa.

La carta als Reis Mags

Uns dies abans de l’arribada dels Reis Mags d’Orient, els infants han de fer la seva carta demanant els regals que volen rebre de Ses Majestats. I lliurar-la al patge que tingueu més a prop.

Una de les cartes als Reis d’Orient dels Museus de Sitges

Compte, la creativitat importa per fels-hi veure la vostra il·lusió. Però no us preocupeu perquè els museus us hi han preparat un taller especial per fer una Carta als Reis d’Orient molt original.

Ens veiem als Museus!