Els Museus de Sitges demanen un Nadal amb Cap Nen Sense Joguina

La importància de mantenir l’activitat en els museus durant gran part d’aquest any posa de manifest, no sols el valor curatiu de la cultura i l’art, sinó també la seva capacitat de sumar-se a causes solidàries.

Cada 20 de desembre, coincidint amb el Dia Internacional de la Solidaritat, els Museus de Sitges se sumen a una nova campanya solidària. Enguany, amb un missatge clar: la #CulturaSegura.

Ja es Nadal! Temps de compartir i fer somiar a aquells qui més ho necessiten. Un any més, els Museus de Sitges us convidem a participar en la campanya Els seus drets en joc.

No t’ho pensis! Et necessitem en aquest compte enrere per no deixar a Cap Nen Sense Joguina.

Una campanya que no hagués estat possible sense la col·laboració de Carles Roig en la realització i la edició audiovisual, la participació de nens i nenes, i voluntaris (Anna Viadel, Nora Jiménez, Pablo Rucandio, Gala i Julen Marcos).

Museus solidaris per temps difícils

La resposta dels museus davant la crisi sanitària provocada per la pandèmia ha estat clara: apropar les col·leccions al públic.

L’estratègia no ha estat única. Sumant-se a centenars d’activitats en línia (exposicions virtuals, tallers familiars, presentacions en streaming…), a principis de juny molts museus van tornar a obrir portes al públic amb aforament limitat i importants mesures sanitàries.

La campanya ‘RecuperART-19‘, amb la qual es dóna accés gratuït als museus pel personal sanitari, ha estat un exemple de les iniciatives solidàries. Una activitat que han liderat, en nombre de visitants, els Museus de Sitges. Però també ho ha estat l’extensió del calendari de moltes exposicions, que ampliant la seva estada han permès a més públic apropar-se a veure-les.

Més enllà de raons acadèmiques, els museus som un pilar cultural de la societat, i que se celebrin i programin noves exposicions en països on molts serveis romanen tancats simbolitza que malgrat tot s’han de fer activitats i que la cultura segueix ben viva.

Els museus no són ens autònoms, sinó que també nodreixen l’ecosistema que gira al seu voltant (artistes, comissaris, transportistes, muntadors, editors…).

Els seus drets en joc’ a Sitges

En aquestes alçades de l’any, sembla complicat imaginar que tinguem una cavalcada de Reis com la que hem gaudit sempre. Multitudinària, sense distància de seguretat i on la il·lusió de petits i grans sigui l’única protagonista inesperada.

Però encara que no sigui així per la prohibició de reunir a molta gent, l’ambient nadalenc ja envaeix tots els racons. I un any més, la brillantor als ulls i un somriure d’orella a orella dels nens ens tornarà a emocionar quan menys ho esperem.

Perquè la seva il·lusió és l’única cosa de la qual no podem prescindir, i fer que Nadal arribi a totes les llars ha de ser el compromís de tots.

Un any més, la Creu Roja amb la col·laboració dels Museus de Sitges organitzarà la campanya ‘Els seus drets en joc’. Perquè cap nen i nena hagi de passar aquest Nadal sense poder jugar.

Des dels Museus volem reforçar el nostre vincle amb les causes solidàries, tal com ho vam fer aquest estiu amb el Concerts Solidaris.

Tot esperant que aquest any que comença les coses vagin millor i tots nosaltres despertem l’infant que portem dins.

Sumeu-vos a la recollida solidària de joguines

Serà segura aquesta campanya?

Enguany, la seguretat del públic serà primordial. Tindrem un Nadal amb mascaretes i distància social, però això no impedirà que les famílies gaudeixin de les festes i no hi hagi Cap Nen Sense Joguina.

Això sí, hem de ser responsables perquè l’arribada dels Reis d’Orient es desenvolupi seguint totes les mesures sanitàries. I la seva celebració no tingui conseqüències sobre aquells a qui hem de protegir, com la gent gran.

Com ens pots ajudar enguany?

Esperem que ens portis una joguina nova, a estrenar, que no sigui de caràcter bèl·lic, ni sexista. Per tal d’infondre valors positius a les noves generacions de nens i nenes.

El punt de recollida de joguines d’aquesta nova campanya es troba a la Creu Roja de Sitges (Plaça Hospital, 5, 08870 Sitges).

Què demanem per aquest Nadal?

Volem que l’ambient nadalenc arribi a tots els llocs, i que no hi hagi ‘Cap nen sense joguines’. Per aquesta raó ens cal l’ajuda de tots vosaltres. D’una banda, col·laborant en la campanya, i de l’altra fent d’altaveu perquè molta altra gent hi col·labori.

Per aconseguir-ho, enguany serà fonamental el paper de les noves tecnologies i les xarxes socials. Fent-ho, les limitacions de moviment no seran límits per la solidaritat de tothom.

Us esperem! Bon Nadal a tothom!