Tallers dels Museus de Sitges, un lloc pensat per jugar i aprendre en família

Els dies de festa i vacances són dates diferents d’aquelles en què toca treballar o anar a l’escola. Són dies per fer coses especials i singulars, i si les fem amb tota la família, la diversió està assegurada.

És per això que cal aprofitar les vacances de Nadal, de Setmana Santa o d’estiu, a més d’aquelles festivitats repartides pel calendari que ens conviden a divertir-nos aprenent.

Per fer-ho, i passar una estona entretinguda amb els pares i els germans, no cal anar molt lluny. Dur a terme activitats tots plegats és més fàcil i senzill del que penseu, i ni tan sols us caldrà sortir de casa.

Voleu saber com? Els Museus de Sitges us recomanen agafar paper i llapis per prendre nota dels ingredients necessaris. Comencem!

Agenda d’activitats Nadal 2021

Al calendari d’activitats desembre 2021-gener 2022 dels Museus de Sitges trobareu tallers i visites per aquest Nadal. Per exemple:

Taller familiar: Carta als Reis: La Clau de Casa
Dimarts 4 de gener a les 17 h, al Palau de Maricel
El Museu del Cau Ferrat conserva la col.lecció de ferro de Santiago Rusiñol, el major repertori de ferro forjat d’Europa amb peces com picaportes, brandoneres, atxeres, claus de porta, grues, o fins hi tot un llit!

En aquest taller després de visitar la col.lecció de forja realitzarem una clau de casa, que encara que no sigui de ferro, servirà per acompanyar la carta i com a benvinguda a casa als Tres Reis de l’Orient.

Activitat: Jornada de Portes Obertes al Museus de Sitges
Dimecres, 5 de gener de 10 h a 17 h, al Museu Cau Ferrat, Museu de Maricel i l’exposició temporal “Gaudí & trencadís“.

Un recorregut per l’ús de la ceràmica de la mà del genial arquitecte on descobrirem l’ús del trencadís en edificis de Barcelona, però també de Sitges. Tot plegat acompanyat d’una activitat familiar on us convidem a ajudar-nos a crear un trencadís!

Recordeu reservar plaça a la web. L’aforament és limitat.

Busca el teu espai de jocs i tallers

A les habitacions dels nens i nenes sempre s’hi pot trobar un racó per jugar, espai que a voltes es converteix en el lloc més màgic per gaudir d’una aventura. Els Museus de Sitges també ha creat el seu espai, en aquest cas, un Racó educatiu i familiar perquè formi part dels jocs de la canalla. A més sempre estan ben endreçats a l’hora de fer-los servir.

Us imagineu un gran armari ple d’activitats per realitzar? Un armari amb Jocs per jugar i conèixer l’art. Als Museus de Sitges trobareu:

Jocs i tallers que fan entrar als museus.
Jocs i tallers que et fan entrar a la vida dels artistes.
Jocs i tallers que fan entrar a les seves obres.

I tot plegat ens fa que experimenten amb materials reciclats, materials desconeguts i alguns d’inventats, amb la màgia dels colors i les formes, amb la recerca de la curiositat, l’organització, l’ordre i sobretot de gaudir la cultura.

Doncs a la web dels Museus de Sitges hi trobareu aquest gran armari que farà obrir la imaginació i la creativitat de grans i petits, perquè fer tallers en família ens ajuda a coneixe’ns millor i viure experiències diferents. Són estones per explicar anècdotes, curiositats, històries, és un moment de relaxació dels pares, de desconnectar de la feina i entrar dins del món dels seus fills.

Una de les darreres edicions del Joc de pistes als Museus de Sitges

Munta un equip per jugar i aprendre

Que els pares ajudin a les activitats lúdiques és una manera de reforçar l’aprenentatge dels fills i fer un treball en equip. Sempre ho hem tingut clar quan organitzavem els tallers de dissabte, i volem seguir amb la mateixa fisolofia en els tallers virtuals.

Quan els pares hi posen passió tot funciona i la realització dels tallers i els jocs es converteixen en un conjunt de motivacions per tota la família, aconseguint així una gran curiositat per anar a visitar els museus, tot saben que tenir els museus com amics, és un lloc per tenir en compte.

Als Museus hi trobareu activitats inclusives, per exemple, amb tallers amb llenguatge de signes.

I una vegada hi hagueu participat, podeu compartir en familia a les xarxes socials les vostres petites obres.

Troba un taller per cada moment

El Departament educatiu dels Museus de Sitges organitza activitats per tots els públics que permetran descobrir secrets i deixar volar la imaginació.

Durant tot l’any, hi hagi o no escola, podràs participar en tallers que et permetran veure i entendre totes aquelles coses que sovint passen desapercebudes en visitar el Cau Ferrat, el Palau de Maricel o la Parròquia de Sant Bartomeu i Santa Tecla.

Sabíeu que els primers sitgetans van viure abans del neolític al promontori on avui s’aixeca l’Església? Us han explicat que existeixen restes d’alguns dels galions de guerra més importants del segle XVII a menys d’un quilòmetre del Baluard de Sitges? Us veieu amb cor d’identificar els protagonistes i els oficis de les vint-i-cinc rajoles dels “adelantos” que Ramon Casas va crear va cent vint anys?

Si voleu endinsar-vos els secrets de la història i l’art dels Museus de Sitges, endinseu-vos en els seus jocs, concursos o tallers familiars i us sorprendran.

Trobareu: Tallers familiars (L’art del ferro forjat, Què veus des de la finestra?, Una catifa de flors casolana, Els adelantos del segle XIX, Llibre d’Artista, Un calendari d’Advent, L’arqueta de la Carta dels Reis), Jocs de taula (El parxís dels Museus, Dòmino de rajoles dels Museus, Joc de les parelles, Joc de les diferències, Tres en ratlla, Joc de pistes del Cau Ferrat) i Competicions per equips (Quiz de Ciència als Museus).

Fins aquí la recepta del racó educatiu dels museus. Heu pres nota de tot? Doncs endavant! Us esperem!

Visita d’un grup reduït al Museu del Cau Ferrat de Sitges