Les Jornades Europees de Patrimoni 2020 tornen a Sitges

Tot i la delicada situació sanitària derivada de la covid-19, octubre serà el gran mes de la Cultura a Sitges. Amb la tardor han arribat festivals i exposicions que atreuran als museus sitgetans públic de tot el país.

Un programa d’activitats que va començar amb la celebració de la Jornada del Mercat de l’Art, Col·leccionisme i Museus, el 2 d’octubre al Palau de Maricel.

En el marc del Festival Internacional de Sitges, el Museu de Maricel presenta a Can Rocamora l’exposició ‘José Segrelles, mestre de la fantasia‘ del 7 d’octubre al 15 de novembre.

L’agenda d’activitats continua amb la celebració de la Jornades Europees de Patrimoni (European Heritage Days), del 9 d’octubre a l’11 d’octubre de 2020.

Culminant la celebració, també al Museu de Maricel, amb l’obertura de seves portes de l’exposició ‘El Llibre català en el temps del Modernisme‘. Una mostra que es podrà visitar del 8 d’octubre de 2020 al 28 de febrer de 2021, i que arrencarà amb una conferència d’Aitor Quiney (comissari de l’exposició) el 10 d’octubre al Saló Blau del Palau de Maricel.

Un mes per refermar, des dels Museus de Sitges, que la cultura és segura i necessària. I per celebrar, més enllà de les nostres pròpies fronteres, un llarg cap de setmana amb les Jornades Europees de Patrimoni (JEP) 2020.

Jornades Europees de Patrimoni als Museus de Sitges

Els Museus de Sitges s’uniran a la celebració anual de la cultura europea. Tornen les Jornades Europees de Patrimoni 2020, amb un ampli ventall d’activitats a Sitges del 9 a l’11 d’octubre.

Es tracta d’una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que se celebra cada any a Catalunya des del 1991 i que està considerada com l’activitat participativa vinculada al patrimoni cultural més important d’Europa.

Les Jornades de Patrimoni són un gran esdeveniment obert a tots els públics i una oportunitat per donar a conèixer el ric i atractiu patrimoni cultural que posseeix el nostre país.

Enguany, el tema de les Jornades Europees de Patrimoni gira a l’entorn del binomi patrimoni i educació en un sentit global. Anant més enllà del públic escolar.

D’aquesta manera, s’ofereix la possibilitat de fer diverses activitats, des d’assistir a una visita guiada a participar en un taller o visitar l’exposició d’un museu, entre d’altres. Formes de transmetre el nostre llegat a la societat, des del present, amb una visió de futur.

Programa de les JEP 2020 pel 9, 10 i 11 d’octubre

Divendres, 9 d’octubre, de 19h a 20,30h:
Maridatge d’art i vins al Palau de Maricel
Els Museus de Sitges proposen un recorregut per la història dels vins amb l’art i la Malvasia de Sitges com a protagonistes. Últimes places disponibles (aforament limitat): consulteu disponibilitat.

Dissabte, 10 d’octubre, a les 19h:
El llibre com element artístic al Saló Blau del Palau de Maricel
Conferència ‘El llibre català en temps del Modernisme‘ a càrrec d’Aitor Quiney, comissari de l’exposició.

Diumenge, 11 d’octubre, a les 18h:
Música en viu al Saló d’Or del Palau de Maricel
Concert de guitarra del duo Ribera Sàbat amb els intèrprets Maria Ribera Sabat i Jordi Sàbat Cots.

Tres activitats en el gran mes de la Cultura a Sitges que se sumen a la Jornada de portes obertes al Museu del Cau Ferrat, el Museu de Maricel i la Fundació Stämpfli.

Nova exposició ‘Sitgetans als camps nazis’

La nova exposició temporal de l’Ajuntament de Sitges té per títol ‘Sitgetans als camps nazis. De Sitges a l’horror dels camps de concentració’. Es tracta d’una mostra que podrà visitar-se a Can Falç de Mar, fins el 22 de novembre de 2020.

Un recull del testimoni i de l’empremta dels onze sitgetans que van ser víctimes de la barbàrie nazi, entre el 1940 i el 1945 als camps de concentració del Mauthausen i Buchenwald.

Cartell de l’exposició ‘Sitgetans als camps nazis’

Una lliçó contra l’oblit en el mes de la cultura sitgetana.