Sant Jordi 2020 trasllada a l’estiu la festa del llibre, la rosa i la cultura

Aquest any, la gran diada de Sant Jordi ha estat diferent. De la tradicional allau de gent ocupant carrers i places passem enguany de primavera, hem passat a una festa d’estiu que té com escenari les llibreries. Una dia amb poques parades i signatures de llibres per tal d’acomplir amb les mesures de seguretat per la Covid-19.

Anul·lada la celebració del 23 d’abril, la proposta del sector del llibre i el Gremi de Floristes de Catalunya ha estat un Sant Jordi d’estiu: el 23 de juliol. Aquells llibreters i editors que vulguin signar hauran de preveure en quin moment i quantes persones aniran a la cita entre escriptors i lectors. Situació que trenca amb aquella espontaneïtat i generositat típica de Sant Jordi.

Res no ha estat igual després de la reobertura dels serveis culturals i educatius a Catalunya, inclosos els museus. Però el fet que la cultura és segura i necessària ha quedat fora de qualsevol dubte durant les últimes setmanes (i mesos).

Per això hem de celebrar-la més que mai!

Dia del llibre, la rosa i la cultura

Des dels Museus de Sitges, i tres mesos després de la Diada de Sant Jordi, volem continuar celebrant el dia del llibre, la rosa i la cultura. Una festa que voldríem perllongar durant tot l’estiu i culminar amb una tardor que vindrà plena de novetats.

23 de juliol: Diada de llibres i roses

El passat 23 d’abril vam compartir amb vosaltres un recull de llibres vinculats amb l’art. Aquests i altres títols, així com diversos productes (punts de llibre, mocadors,..), els trobareu a la botiga dels Museus de Sitges: La Puntual.

La Puntual s’ha convertit en punt de trobada dels lletraferits sitgetans, amb motiu del Concurs de Relats de Sant Jordi.

I durant tot el mes de juny no hem deixat de premiar als millors escriptors locals.

Felicitats a totes i tots!

Un temps de cultura amb Sitgestiu

Aquest dia del llibre i la rosa està emmarcat en la celebració del Sitgestiu 2020. Un festival amb concerts i cinema a la fresca. Amb un escenari d’excepció: el Racó de la Calma.

Però també amb els tallers familiars que ha preparat el nostre Equip Educatiu.

I amb les exposicions, permanents i temporals, que podreu gaudir durant tot aquest estiu. Perquè aquest estiu, la cultura no es toca, la cultura se sent.

Veniu als Museus de Sitges i ho comprovareu!

Xavier Garcia, Bibliotecari dels Museus de Sitges