Concurs literari de relat curt Antoni Sella i Montserrat 2023

Dona llegint, de Ramon Casas i Carbó (cap a 1890)
Pintura a l’oli sobre taula
Museu del Cau Ferrat, Sitges. Col·lecció Santiago Rusiñol

El 4rt Concurs literari de relat curt Antoni Sella i Montserrat entra en la seva recta final. Quatre mesos després de la seva convocatòria, a les 24 h del diumenge 3 de setembre, finalitzarà el termini per a la recepció de les obres que prenguin part del concurs i ja només quedarà esperar a la Nit de Premis Sitges 2023 per conèixer els guanyadors.

El passat 23 d’abril es van publicar les bases a la web dels Museus de Sitges per les dues categories literàries:

Modalitat Santiago Rusiñol, per a adults de més de 18 anys
Modalitat Lluïsa Vidal, per a joves de 12 a 18 anys

Dues categories diferents en les quals encara sou a temps de participar i guanyar algun dels premis que tenim preparats per vosaltres.

L’objecte i la finalitat d’aquest concurs literari són la promoció dels fons artístics dels Museus de Sitges a través de la creativitat literària. En un relat breu, que no pot superar els tres fulls, l’autor o autora ha d’escriure en forma de prosa un text vinculat a una o diverses de les obres dels Museus de Sitges.

Les bases del Concurs literari es van publicar a la pàgina dels Museus de Sitges

El motiu d’inspiració poden ser pintures, escultures o arts de l’objecte, i poden pertànyer a qualsevol de les col·leccions del Museu del Cau Ferrat, el Museu de Maricel, el Museu Romàntic, el Palau de Maricel o la Fundació Stämpfli d’art contemporani.

Es tracta d’una activitat de dinamització cultural impulsada pel Consorci del Patrimoni de Sitges amb un doble motiu. D’una banda, el suport de l’escriptura literària que els Museus de Sitges promouen a través de dos espais dins del Mapa Literari Català: l’Espai escrit de Santiago Rusiñol i l’Espai escrit de Lola Anglada. I de l’altra banda, la promoció de les visites als Museus de Sitges i del coneixement del patrimoni sitgetà.

Les bases del 4rt Concurs literari de relat curt Antoni Sella i Montserrat especifiquen, no només les característiques que han de tenir els textos sinó també els guardons de les diferents categories.

Es premiaran els tres millors relats de cada modalitat, sent entregats personalment els guardons al primer guanyador de la Modalitat Santiago Rusiñol i al primer guanyador de la Modalitat Lluïsa Vidal durant la XXVI Edició de la Nit de Premis Sitges de mans de la directora dels Museus de Sitges.

Entrega de premis del Concurs literari de relat curt Antoni Sella i Montserrat 2022

Un primer premi consistent en la reproducció d’una obra d’art del Museu del Cau Ferrat, creada per un artista o artesà local, una subscripció anual als Amics dels Museus de Sitges, i la publicació del relat tant al setmanari local L’Eco de Sitges com a la pàgina web dels Museus de Sitges. També podeu, però, ser guardonats amb el segon o tercer premi de cada categoria. En aquest cas rebreu els vostres obsequis quan us apropeu pels museus.

Qui sap si després de quatre edicions, el Concurs literari de relat curt Antoni Sella i Montserrat ha encoratjat a algun escriptor o alguna escriptora en el seu primer llibre. Però, sens dubte, el nostre millor premi són els treballs que rebem any rere any en una experiència que vol reconèixer la vostra creativitat literària. Perquè no sols mereix ser premiada la inspiració que es traça sobre un llenç, sinó també l’escriptura que plasma el patrimoni sitgetà.

Animeu-vos a participar!