Les propostes més refrescants de l’estiu per visitar els Museus de Sitges

Aquest estiu els museus es transformen en veritables refugis climàtics i culturals per fer front a l’apatia i l’avorriment. Els Museus de Sitges ofereixen tot un bon grapat de propostes per connectar amb el públic i redescobrir tresors artístics.

El programa d’activitats del Sitgestiu 2023 presenta les alternatives més interessants als habituals recorreguts individuals o en grup. A través de diferents espais, històries i sentits podreu conèixer l’art dels Museus de Sitges fes d’una altra perspectiva.

Visites amb històries

Castanyoles al Palau de Maricel
Els Museus de Sitges us proposen una vista al Palau de Maricel gaudint d’una experiència única i musical.

Una visita guiada que culmina amb música de compositors com Georges Bizet i Isaac Albéniz, acompanyada d’un recital de castanyoles, a càrrec de Vanessa Tello i Silvia Baqués, i d’una copa de cava.
Lloc i data: Palau de Maricel, 25 de juliol a les 19 h

Tres museus, una història
Una proposta per redescobrir el patrimoni artístic de Sitges acompanyada d’una selecció d’obres d’art per recórrer èpoques, artistes i estils diversos.

Una visita guiada que posa l’accent en els aspectes més rellevants i significatius de les col·leccions dels Museus de Sitges, amb la degustació d’una copa de vi.
Lloc i data: Museus de Sitges, 29 de juliol a les 19 h i 12 d’agost a les 19 h

Visites nocturnes

Capvespre de lluna plena
Un recorregut pel conjunt artístic i monumental de Maricel que ens trasllada a l’època d’esplendor per descobrir el seu passat.

Una visita guiada que explica la història dels noms propis de Maricel: el col·leccionista Carles Deering, l’enginyer i promotor Miquel Utrillo i l’artífex del conjunt escultòric de la seva façana Pere Jou. Amb la degustació d’una copa de cava.
Lloc i data: Conjunt de Maricel, 1 d’agost a les 22,30 h

Nit d’art contemporani
Proposta que arrenca a l’històric carrer d’en Bosc per donar accés a l’espai que acull una de les col·leccions d’art contemporani internacional més rellevants de Catalunya: la Fundació Stämpfli.

Una visita guiada que comença amb la petita crònica d’un carrer amb molta història, segueix per un espai modern amb molt d’art i finalitza des d’una terrassa amb magnífiques vistes, acompanyada d’una copa de cava.
Lloc i data: Conjunt de Maricel, 5 d’agost a les 19 h

Visites amb els sentits

Respirar quadres
Una activitat per obrir els sentits i connectar amb la sensibilitat interna que ajuda a respirar millor i acabar amb l’estrès, fruint de l’art a través de la consciència corporal.

Una visita guiada amb l’actriu, investigadora i professora Gemma Reguant Fosas que barreja la vida de l’art amb la vida de la respiració, i culminada amb una copa de vi.
Lloc i data: Museu de Maricel, 27 de juliol a les 19 h

Les essències del Modernisme
Una experiència olfactiva que s’atura en una selecció d’obres d’art per explicar aquest moviment a tot Catalunya, i amb Sitges com a epicentre artístic del país.

Una visita guiada a càrrec de l’antropòloga i perfumista d’Irene Gisbert que culmina amb la realització d’un taller per crear una petita fragància pròpia de l’època modernista, acompanyada de la degustació d’una copa de vi.
Lloc i data: Museu de Maricel, 21 d’agost a les 19 h

Visites per Sitges

Picasso i Sitges: una cartografia física i sentimental
Un itinerari pels carrers de Sitges a través dels vincles amb Pablo Picasso amb motiu del 50è aniversari de la seva mort i la nova exposició ‘Rusiñol vist per Picasso‘ al Museu de Maricel.

Una visita guiada per la vila que ressegueix les passes de Picasso i les connecta amb noms (Casagemas, El Greco, Rusiñol, Utrillo) i espais (Cau Ferrat, o la Platja de Sant Sebastià) que han deixat empremta en la història de l’art.
Lloc i data: Museu del Cau Ferrat, 6 d’agost a les 19 h

Visita al Santuari del Vinyet
La Festivitat de la Mare de Déu del Vinyet reuneix cada any els sitgetans al voltant de l’Ermita. Diada emblemàtica de la qual participen els Museus de Sitges per donar a conèixer la seva història, les seves obres i els seus tresors artístics.

Una visita guiada per descobrir els detalls de santuari, apropar-se la imatge de la mare de Déu del Vinyet i assistir a un concert d’orgue a càrrec de Salva Monzó. Acompanyada per una copa de cava.
Lloc i data: Santuari del Vinyet, 9 d’agost a les 19h

Vuit propostes per visitar els Museus de Sitges aquest estiu. Veniu a descobrir-les!