Sitgestiu 2020

Diuen que ‘a mal temps bona cara‘. I com que a l’estiu de bon temps no en falta, l’Ajuntament i els Museus de Sitges volen oferir la millor agenda d’activitats pel Sitgestiu 2020.

Després d’una primavera sense festivals, arriba un estiu de ‘nova’ normalitat. Les noves condicions d’aforament i distància social han fet que només algunes de les cites culturals de l’estiu s’adaptin i tirin endavant. Amb una agenda reduïda i el suport de les plataformes digitals, festivals de música, teatre, arts visuals o poesia ens acompanyaran la tarda-nit dels mesos de juliol i agost.

I entre tots ells, torna un cop més el Sitgestiu. Enguany amb un programa d’exposicions i tallers familiars de dia, i concerts musicals, cinema a la fresca i visites temàtiques de nit.

Una edició amb un clar protagonista, les activitats a l’aire lliure, i dos escenaris diferents, el Racó de la Calma i les terrasses dels Museus de Sitges.

Presentació al Palau de Maricel de Sitges

La covid-19 ha transformat el programa del Sitgestiu 2020 als Museus de Sitges, sense perdre dos dels fonaments d’aquest tradicional festival: l’aposta per la cultura local i els escenaris a la vora del mar. Buscant també ‘un petit punt d’innovació per descobrir aspectes nous dels museus‘ tal com va destacar Pere Izquierdo, director (en funcions) del Consorci del Patrimoni de Sitges.

Durant l’acte de presentació del programa del Sitgestiu al Palau de Maricel, el passat 30 de juny, es va anunciar el canvi d’escenaris per l’edició d’enguany. Prescindint dels actes a espais interiors i traslladant-los a les terrasses dels museus i al Racó de la Calma, amb un aforament inferior a l’habitual.

El festival ‘s’havia de fer sí o sí‘ va assenyalar Izquierdo, ‘perquè forma part dels serveis dels Museus de Sitges i té la mateixa importància com que una obra estigui penjada a una paret‘. La possibilitat de fer actes virtuals ha existit, però finalment s’ha apostat per fer un Sitgestiu a l’aire lliure i amb una programació diversa.

La venda d’entrades sí que canviarà. En aquesta nova edició, les localitats s’hauran d’adquirir en línia a través de la pàgina web dels Museus de Sitges amb un preu de 5 a 12 euros. Tot i que també hi haurà activitats gratuïtes.

El festival ha programat concerts de música (clàssica i jazz), espectacles d’òpera i recitals poètics, visites nocturnes i sessions de cinema a la fresca, així com exposicions i tallers familiars. Actes que faran coincidir el Sitgestiu amb la Festa de la Poesia i el Festival de Jazz Antic, quedant reservats ‘els espais museístics per les visites tranquil·les i els espais oberts per l’agenda cultural‘ segons Xavier Salmeron, regidor de Cultura de Sitges.

Programa per un Sitgestiu 2020 a l’aire lliure

Entre el 16 de juliol i el 25 d’agost, els Museus de Sitges tenen programada una vintena d’activitats adaptades a tots els públics i repartides entre les terrasses del Palau de Maricel, la Fundació Stämpfli i el Racó de la Calma:

• 3 concerts de clàssica
  • 2 concerts de jazz
  • 2 espectacles d’òpera
  • 1 recital poètic
  • 4 visites amb el cel i la lluna
  • 1 sessió de cinema a la fresca
  • 3 exposicions temporals als museus
  • 2 tallers familiars
  • 2 activitats paral·leles

Sense oblidar l’agenda habitual dels 3 museus oberts al públic (Museu del Cau Ferrat, Museu de Maricel i Fundació Sämpfli), que amplien horari fins a les 20.00 hores, i les visites al Palau de Maricel durant els matins.

Sis setmanes per redescobrir els museus i la cultura local de Sitges. Us ho perdreu?