Nous tallers d’estiu dels Museus de Sitges

L’estiu és moment de jugar, de compartir i d’aprendre. Experiències que podeu gaudir als tallers d’estiu dels museus d’arreu del país.

Els museus són espais que preserven i estudien el patrimoni cultural, però que igualment el divulguen i el tornen a la vida a través d’activitats que podeu fruir tot l’any. També per vacances!

Aquests mesos d’estiu, si voleu submergir-vos en la cultura d’una manera diferent, si desitgeu experimentar el patrimoni amb amics o en família, o si creieu que els més petits es poden aproximar a la història de l’art sense temps per l’avorriment, el vostre lloc són els tallers d’estiu dels Museus de Sitges.

Enguany dos tallers familiars i dos tallers per adults, en el marc del Sitgestiu 2022, faran de les tardes de dijous un moment per celebrar l’art, la festa i les tradicions. Al mes de juliol amb activitats entorn de la creació teatral, el disseny de vestuari i la il·lustració d’històries on trobaran lloc. tant nens i nenes com els seus pares. I al mes d’agost, tallers divulgatius sobre les festes tradicionals, des de la recollida i el tast de la malvasia de Sitges a la interpretació de música popular de Festa Major tocant el timbal de gralla. Activitats també pensades per grans i petits.

Gaudiu de l’estiu aprenent de manera activa, lúdica i participativa. Apunteu-vos als tallers del Sitgestiu 2022!

Taller familiar: Petits figurinistes

Els Museus de Sitges han tret a la llum algunes de les creacions d’un dels figurinistes més internacionals del seu temps amb l’exposició ‘Pepito Zamora, un artista de revista.

Com a il·lustrador i dissenyador de moda, José Zamora ens ha llegat nombrosos dibuixos de vestits dissenyats per a peces de teatre, espectacles de revista i personatges de contes infantils.

En aquest taller us animem a experimentar la creació de nous vestits inspirats en l’artista amb l’ús d’aquarel·les. Us animeu a treure l’artista que porteu dins?

Data: 14 de juliol a les 18 h.
Espai: Racó de la Calma. Carrer Fonollar, 5. Sitges
Condicions: Preu: 4 €. Reserva prèvia a través de la web

Visita al taller d’una figurinista: Procés d’un projecte teatral

En el marc de l’exposició ‘Pepito Zamora, un artista de revista‘ molts us haureu preguntat com es el taller d’un figurinista i que s’hi fa entre les seves parets.

Aquest taller us convida a visitar el taller de la figurinista, responsable de vestuari i barretera Cristina López i viure in situ com treballa, des del procés creatiu, el dibuix o la tria de materials fins a la confecció d’una peça.

Una experiència de la qual podreu participar vivint la creació d’un barret de principi a fi i que us deixarà un bon regust amb la degustació d’una de les varietats de malvasia de Sitges: el Blanc Subur.

Data: 21 de juliol a les 18 h.
Espai: Taller Cristina López Igea. Carrer Cardenal Vidal i Barraquer, 25. Sitges
Condicions: Preu: 12 €. Reserva prèvia a través de la web

Taller per adult: Taller de pintura amb tinta i malvasia

Fa molts anys, durant les últimes setmanes de l’estiu, era freqüent que l’olor del most impregnes els carrers de Sitges. La cultura del vi pot ser explorada des de diferents vessants, també a través de l’art dels museus.

El ‘Taller de pintura amb tinta i malvasia’, de la mà de l’artista plàstica Marta Aranyó, us convidarà als seus participants a crear petites obres d’expressió artística a partir del vi i dels elements de la vinya. Tot plegat acompanyat d’una degustació de malvasia dolça que servirà el Centre d’Interpretació de la Malvasia (CIM).

Un treball d’exploració artística que permet alhora aprofundir en la viticultura i en els productes de la vinya a partir d’una de les varietats més versàtils: la malvasia de Sitges. En una experiència per descobrir com el sol, la terra o el tipus de raïm influeixen en la intensitat del color o la qualitat del vi.

Data: 11 d’agost a les 18 h.
Espai: Palau de Maricel. Carrer Fonollar, 7. Sitges
Condicions: Preu: 12 €. Reserva prèvia a través de la web

Taller familiar: Aprèn a tocar música de Festa Major amb el timbal de gralla

A pocs dies per la celebració de la Festa Major en honor a Sant Bartomeu, la gent de Sitges ja es prepara per participar de les tradicions i ballar al ritme de la gralla.

El timbal de gralla és un dels instruments imprescindibles de les festes majors de Catalunya. Del més petit al més gran de la família, ningú es resisteix a dansar en sentir el seu repicar.

Però per fer redoblar bé el timbal primer cal aprendre a fer-ho. En aquest taller t’ensenyarem a agafar les baquetes i a interpretar les música popular al ritme de la gralla. T’apuntes?

Data: 18 d’agost a les 18 h.
Espai: Palau de Maricel. Carrer Fonollar, 7. Sitges
Condicions: Preu: 4 €. Reserva prèvia a través de la web

Voleu descobrir un dels artistes sitgetans amb un estil més característic i fer una desfilada pels seus dissenys únics? Us ve de gust endinsar-vos en el taller d’un autèntic figurinista i descobrir els secrets del seu art? Voleu assaborir l’art del vi i la cultura de la malvasia de Sitges? Desitgeu aprendre a participar d’una gralla i donar el ritme a les tonades populars de la propera Festa Major?

Els tallers d’estiu dels Museus de Sitges són el vostre espai en aquestes tardes juliol i agost! Us hi esperem!