Els Museus de Sitges tornen a obrir les seves portes

Els museus sitgetans han tornat a obrir, celebrant-ho amb el seu públic, després de vuitanta-quatre dies de tancament. Un retrobament festiu, tot preparant les properes festes de Corpus als Museus de Sitges.

Després de setmanes de reclusió, museus i visitants es retoben amb un horari especial. De dimarts a dijous de 10 a 14 h, i de divendres a diumenge de 10 a 19 h, fins al 30 de juny. I amb noves mesures específiques per tornar a gaudir de l’art amb seguretat.

Un plaer tant col·lectiu com personal, perquè tot i tenir prop de 15.000 obres d’art no hi ha dos visitants idèntics als Museus de Sitges. Cadascun d’ells té una passió especial per una obra, una col·lecció o fins i tot un centre concret.

Quina és la teva tria d’entre tots els museus? A quina obra vols anar a visitar especialment? Alguns heu compartit aquest desig amb nosaltres, però estem segurs que serem testimonis d’altres moments emotius en els dies vinents.

Després de reobrir portes el dia 9 de juny, amb una festa amenitzada per la banda Apocadixie Cotton Pickers, estem desitjant tornar-vos a veure.

Us esperem al Museu del Cau Ferrat i al Museu de Maricel, per gaudir tant d’exposicions permanents com de mostres temporals (125 anys del Cau Ferrat. La construcció d’un ideal (1894-2019)’, ‘Mirem el passat’,..).

Visites segures als Museus de Sitges

Els museus, que han tancat durant gairebé tres mesos, tornen a rebre visitants. I volem fer-ho amb unes mesures específiques, per tal que aquest retrobament sigui una experiència segura.

Per això us demanem:

• Dur mascareta durant la vostra visita
  • Fer servir de gel hidroalcohòlic
  • No tocar objectes, ni obres d’art exposades
  • Mantenir una distància d’almenys dos metres amb altres visitants
  • Circular en un únic sentit durant tot el recorregut
  • Venir amb temps per tal d’acomplir les limitacions d’aforament

En aquest sentit, us recomanem seguir les instruccions del personal dels museus en tot moment, respecte als temps d’espera, la distància física i l’ús dels espais. I us agraïm la vostra visita en nom de tot l’equip dels Museus de Sitges.

Quina obra o espai vols tornar a veure?

Si escollir entre sis museus i milers d’obres és difícil, imagineu el repte en un marc heterogeni com els Museus de Sitges. On l’arqueologia i l’art contemporani estan a pocs metres de distància. On un palau amb diferents estils arquitectònics i una cau ple de tresors artístics comparteixen carrer a la vora del mar.

Per això us hem preguntat: Quina obra o quin espai teniu més ganes de veure dels museus? I el resultat no podia estar més dividit.

Les obres de l’Escola Luminista, els retrats de Ramon Casas o d’El Greco, les col·leccions de Santiago Rusiñol, els racons del Palau Maricel, les escultures de Joan Rebull a Can Rocamora,..

Totes aquestes i moltes més obres esperen la vostra visita, i us ho volem agrair amb una tarifa especial de 2×1, fins al 30 de juny, pel Museu del Cau Ferrat i el Museu de Maricel.

Ben trobades i ben trobats als Museus de Sitges!