El Dia Internacional dels Museus 2020 a Sitges

L’edició 2020 del Dia Internacional dels Museus (DIM) té com a tema central els «Museus per la igualtat: diversitat i inclusió».

Amb motiu d’aquesta festivitat, que se celebra cada 18 de maig des de fa 40 anys, els Museus de Sitges organitzen diverses activitats dissabte 16, diumenge 17 i dilluns 18 de maig.

Esdeveniments vinculats a l’art, com una exposició virtual, una visita guiada o jornades de portes obertes. Però també actes participatius, com un repte vinculat a una obra dels museus, un taller inclusiu i un concert solidari que ja és tot un èxit.

Una agenda amb l’objectiu de conscienciar sobre la importància dels museus com a mitjà per a l’intercanvi cultural, l’enriquiment de les cultures i l’entesa entre els pobles. I tres dies d’activitats per promoure la cultura digital contra l’aïllament provocat per la crisi sanitària, seguint el camí de la #MuseumWeek.

Agenda dels Museus de Sitges pel DIM ’20

L’agenda dels Museus de Sitges pel #DIM2020 no deixarà a ningú fora i inclourà:

Activitats temporals:
– Portes obertes en línia: Del 16 al 18 de maig es mostrarà el públic la col·lecció d’arqueologia del Museu del Cau Ferrat.
– Visita guiada en directe: El 17 de maig a les 11 h es podrà assistir a una visita virtual al Museu del Cau Ferrat.
– Concurs #MuseumQuizACasa: Del 16 al 18 de maig es podrà participar en una edició especial del joc dels museus
– Repte #DIMChallenge a Instagram: Fins al 18 de maig es podrà reinterpretar una de les obres dels Museus de Sitges en un concurs participatiu amb premis

Activitats permanents:
– Una exposició virtual: Els museus compartiran un nou vídeo amb un recull de “Les Dones Ocultes” presents i encara desconegudes de les seves col·leccions
– Un taller inclusiu digital: El departament educatiu oferirà un taller de ferro forjat per tota la família i tots els públics, traduït amb llenguatge de signes
– Un festival de concerts solidaris: En col·laboració amb la Creu Roja, els Museus de Sitges fa dies que comparteixen actuacions de grups i intèrprets musicals amb el repte d’assolir 10.000 € per ajudar a famílies vulnerables. Us animem a participar!

Nit dels Museus del 2020 al mes de novembre

La celebració del Dia Internacional dels Museus té enguany una agenda digital a tots els museus catalans. Però, què passarà amb la Nit dels Museus?

El desig per preservar un dels moments més festius del dia dels museus ha fet plantejar a l’ICOM, Consell Internacional dels Museus, la celebració a la tardor amb d’una Llarga Nit dels Museus. Tres dies consecutius de festa, del 14 al 16 de novembre de 2020.

Un llarg cap de setmana per visitar els museus que haurà d’esperar a l’evolució de la crisi sanitària. Mentrestant, gaudim de totes les activitats disponibles pel #DIM2020 a través de la xarxa amb el mapa interactiu de l’ICOM.

Una oportunitat per gaudir de museus de tot el món sense haver de fer o desfer l’equipatge. #QuedatACasa!