Què trobareu a «La Puntual»? El millor lloc per fer un bon regal

La botiga dels Museus de Sitges pren el seu nom de «La Puntual», nostrada botiga de vetes i fils que apareix a “L’auca del senyor Esteve, novel·la de Santiago Rusiñol, il·lustrada per Ramon Casas i acompanyada pels versos de Gabriel Alomar.

Igual que la relació comercial que s’establia entre el marxant d’art i l’artista per tal de difondre, promocionar i vendre les seves obres, el marxandatge present a «La Puntual» dóna al visitant l’oportunitat d’emportar-se un record i de permetre que l’art vagi més enllà del mateix museu.

Han quedat enrere els temps en què els museus només venien postals i uns quants catàlegs. A de la botiga física, es pot trobar gairebé de tot: objectes decoratius i de papereria, productes infantils i records, o joies i reproduccions. A més d’un ampli assortiment de llibres, entre catàlegs, estudis crítics i guies divulgatives. Mentre que a través de la pàgina web podreu adquirir les vostres entrades anticipades per venir als museus.

Seguint la tradició de «La Puntual» de Rusiñol, que passà de generació en generació, la botiga dels Museus de Sitges és hereva de les seves col·leccions i dels productes locals. Aprofitant la teva visita, per què no t’emportes amb tu un trosset dels museus i de la vila de Sitges?

Vet aquí una petita selecció dels productes que us oferim!

Productes de Sitges

A la botiga dels museus podreu trobar des d’alguns dels vins que representen la malvasia de Sitges a peces d’artesania fetes per creadors sitgetans.

Una producció local que ens recorda aquell Sitges, poble d’artistes, que l’any 1891 va atreure l’atenció de Santiago Rusiñol gràcies als pintors de l’escola luminista.

Racó dels petits

Una de les seccions més actives gràcies al petit públic és la dedicada als nens i les nenes. El Racó familiar i educatiu compta amb diversos materials per participar en els seus tallers des de casa.

Però també podreu trobar retallables i material especial pels tallers educatius que despertaran tota la creativitat dels futurs artistes.

Accessoris i tèxtil

Un producte que no pot faltar a la botiga dels museus són els articles de decoració. Des de llums de taula a gerros artístics o ‘skylines‘ amb la silueta del paisatge sitgetà.

Així com algun detall per la vostra cuina, com imants, davantals, estalvis, sotagots o tasses.

Al seu costat, draps per servir el vi en diversos colors i mocadors inspirats en detalls del Palau de Maricel o el Cau Ferrat.

Papereria i oci

I, què em dieu de portar aquest record a sobre? Un bolígraf, un llapis, un quadern o un punt de llibre, deixaran una altra empremta personal en el vostre dia a dia.

Des d’objectes de papereria a accessoris d’ordinador.

O potser preferiu emportar-vos una postal per compartir l’experiència? o un clauer, un ventall o una funda d’ulleres per tenir-nos sempre a mà?

Reproduccions de peces

Arribem a una de les seccions més especials: el racó de les reproduccions artístiques. Podeu fer-vos amb un cartell d’inspiració modernista, una còpia del vostre quadre preferit o una de les característiques rajoles dels Museus de Sitges.

Des de cartells i làmines inspirades en pintures, dibuixos i gravats dels museus a autèntiques reproduccions de peces que pertanyen a les col·leccions.

I si voleu emportar-vos una autèntica joia, també la trobareu a la botiga dels museus. Com la reproducció d’un anell romà en plata trobat a una excavació propera al Cau Ferrat. Un fragment d’història amb el que podreu sorprendre algú estimat!

Llibreria dels Museus

Arribem a la secció preferida per lectors i amants de l’art: la llibreria dels museus. Entre prestatge i prestatge podreu trobar els volums que recullen algunes de les col·leccions més preuades dels Museus de Sitges: L’art del ferro, La col·lecció de vidre, el fons de marineria d’Emerencià Roig o La col·lecció precolombina Pérez-Rosales.

Si voleu descobrir alguna de les nostres exposicions temporals, no podeu marxar sense emportar-vos el seu catàleg o comprar el volum editat amb motiu d’aquella exposició que vau visitar a Sitges (Catàleg de pintura i obra sobre paper, editat amb motiu del 125è aniversari del Cau Ferrat; L’escultor Gustau Violet; Ramon Casas: la modernitat anhelada; L’escultor Pere Jou…).

Potser sou incondicionals d’alguna de les trobades organitzades pels Museus de Sitges. A «La Puntual» trobareu des del Mercat de l’art, col·leccionisme i museus 2019, editat amb motiu de les jornades d’octubre de 2020, a les actes del simposi internacional El Noucentisme: un nou discurs per al segle XXI. o les actes de la I Jornada Arqueologia de Sitges, a la que próximament s’afegiran noves edicions.

I, per descomptat, els catàlegs de les exposicions temporals que actualment podeu visitar als museus, com El llibre català en temps del Modernisme o José Segrelles, mestre de la fantasia.

Obres d’edició limitada que es poden convertir en veritables peces de col·leccionista. Deixareu passar l’oportunitat de posseir-ne una?