El Festival de Sitges 2020 arrencarà amb els curtmetratges de Sitgestiu

Un any més Sitges tornarà a tenir la seva cita amb les històries en pantalla gran. El Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya ha anunciat una nova edició per aquesta tardor. Enguany el Festival tindrà un format híbrid, presencial i virtual, amb un total de 120 pel·lícules que s’estrenaran amb aforament limitat al 80%, per combatre la Covid-19.

Es tracta d’una cita molt esperada pels amants del setè art a la qual es podrà prendre el pols durant el Sitgestiu 2020. Dues de les nits del festival de l’Ajuntament i els Museus de Sitges estan reservades a la projecció de diverses cintes, entre elles una selecció de curtmetratges pertanyents al Festival de Sitges 2020.

53a edició del Festival de Sitges 2020

El Festival de Sitges 2020 ha anunciat una nova edició caracteritzada per un format híbrid, entre el presencial i el virtual, que tindrà lloc del 8 al 18 d’octubre.

El Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, que és un dels més importants del gènere, suposa un gran desplegament pel món del cinema que omple cada any les sales sitgetanes amb les millors cintes del moment. Però, en aquesta ocasió el Sitges 2020 en unes condicions especials per la crisi sanitària provocada per la Covid-19.

El tema central d’enguany és una de les cintes que va donar origen al cinema fantàstic i que tindrà un paper fonamental en les activitats paral·leles del festival: El gabinet del doctor Caligari.

Sitges 2020 homenatja el centenari de la cinta de Robert Wiene en el seu cartell, molt inspirat en una atmosfera que transmet l’expressionisme alemany de l’època. El film també inspira una retrospectiva d’Ombres de Caligari, amb la projecció de diversos títols com El Procés d’Orson Welles.

D’altra banda, la pel·lícula inaugural del festival serà Malnazidos, amb direcció de Javier Ruiz Caldera i Alberto de Toro. Mentre que de les estrenes es pot destacar Península, una seqüela de Train to Busan, i Relic, produïda per Jake Gyllenhaal i amb gran acollida al festival de Sundance.

A banda de grans títols, el Sitges 2020 reservarà un lloc especial al cinema independent de terror dirigit per i lliurarà el Premi Nosferatu, que enguany serà per Manuel de Blas i el Sitges Film Hub.

Però aquestes són només les primeres pinzellades, ja que la llista d’activitats és impossible de resumir i caldrà estar atents durant els mesos vinents.

Cinema a Sitgestiu al Racó de la Calma

Dues de les activitats programades pel Sitgestiu 2020 als Museus de Sitges estan especialment pensades pels amants del cinema.

El diumenge 2 d’agost a les 22h es projectarà L’Heure d’été (Las horas del verano) al Racó de la Calma.

Una pel·lícula francesa on, amb l’arribada de l’estiu, Hélène Berthier reuneix els seus fills per celebrar el seu 75è aniversari. Berthier és neboda del pintor Paul Berthier i ha dedicat tota la seva vida a l’obra del seu oncle, però la seva sobtada desaparició, uns mesos després de la reunió familiar, obligarà els fills a fer front als objectes del passat i potser provocarà un trencament entre tots ells.

El mateix diumenge 2 d’agost a les 24 h es projectarà una marató de Curtmetratges Fantàstic al Racó de la Calma.

Una sessió de cinema per descobrir alguns dels millors curtmetratges presentats al Festival Sitges 2020, amb títols com El Gran Corelli, Una sombra en el brillo del nácar, El cuento, Quarantine i El llibre.

Prepareu-vos per un d’estiu a la fresca i una tardor de cinema fantàstic!