Benvinguts als Museus de Sitges: el Blog

Divendres, 13 de març, els Museus de Sitges vam haver de tancar la porta a causa de la crisi de la Covid-19.

Com a molts museus del país, hem hagut de traslladar la nostra activitat al ciberespai, i ens hem organitzat per continuar oferint continguts i iniciatives digitals que mantinguin viu l’interès per la cultura i el patrimoni.

Creiem fermament que gaudir del patrimoni cultural és un dret humà, cosa que les lleis reconeixen, i que és possible i necessari mantenir la nostra missió estatutària de difondre el patrimoni cultural de Sitges en aquests temps tan estranys.

Mentre esperem que pugueu tornar a passejar pel Racó de la Calma, gaudir de les visites del mirador del Museu de Maricel, endinsar-vos en el món artístic de Santiago Rusiñol al Museu del Cau Ferrat o descobrir l’empremta contemporània de la Fundació Stämpfli, l’equip del Consorci del Patrimoni de Sitges us proposa un Blog dels museus. Una nova finestra de comunicació que se suma al web institucional i als nostres canals a les xarxes socials (Facebook, Twitter, Instagram i Youtube).

El Racó de la Calma ens espera / Museus de Sitges

Gràcies a la tecnologia i als nous formats audiovisuals, la distància entre vosaltres i el museu es pot escurçar. I creiem que aquest és bon moment per crear comunitat, compartir coneixement i obrir espais de lleure per a les llargues hores de confinament. Així com aconseguir el feedback, l’empatia i la connexió amb els nostres amics. Ara, des de casa de cadascú, volem mantenir els Museus de Sitges més vius que mai.

Tornarem a contemplar el mar davant dels museus, a olorar el salnitre de l’aire i a tocar la pedra freda dels capitells d’en Pere Jou anant cap al Palau de Maricel. Mentre esperem el moment de retrobar-nos-hi, volem despullar-nos i mostrar moltes coses que no heu vist mai. Us volem oferir les històries dels guies dels museus, les curiositats del treball pacient del restaurador, els coneixements dels conservadors, la feina silenciosa de gestió que hi ha darrere, i l’esperit de servei públic que guia la direcció.

El mar en calma des del Museu de Maricel / Museus de Sitges

Benvinguts al primer article dels Museus de Sitges: el blog.