Nova pàgina de la Biblioteca dels Museus de Sitges

Si la missió general dels museus és la preservació i difusió del patrimoni cultural, la Biblioteca hauria d’estar al seu costat per tal de donar suport a l’estudi, la investigació i la divulgació més enllà de l’espai físic.

L’accés remot s’han convertit en requisit indispensable per tots aquells que volen arribar a les col·leccions museístiques a través d’un ordinador, una tauleta o un mòbil. I també en una manera de multiplicar l’impacte dels seus serveis i augmentar el nombre d’usuaris que en fan ús.

En aquest sentit, l’objectiu més immediat de la Biblioteca del Consorci del Patrimoni de Sitges (CPS) és arribar al públic general i col·laborar amb altres centres per donar a conèixer les seves obres. Una idea que vol aconseguir a través de la xarxa i on tots els usuaris són benvinguts.

La ‘desconeguda’ Biblioteca del CPS

La Biblioteca del Consorci del Patrimoni de Sitges, amb més de 3.700 llibres i prop de 600 articles de revistes, és una gran font d’informació bibliogràfica. Tant per aquelles persones que volen conèixer el patrimoni artístic sitgetà com per qui treballa pròpiament als Museus de la Vila de Sitges.

Un fons important que no només parla de les diferents col·leccions locals (Museu del Cau Ferrat, Museu de Maricel, Palau de Maricel, Fundació Stämpfli, Museu Romàntic Can Llopis i Can Falç de Mar), sinó també d’aquells artistes, obres i col·lectius vinculats a Sitges. Una Biblioteca tan diversa com els seus museus que calia obrir el públic a través d’Internet.

I és en aquests temps de cultura accessible que els Museus de Sitges han decidit donar-hi accés a tothom. Culminant un llarg procés d’automatització i digitalització.

La Biblioteca del CPS s’ha marcat com a principal objectiu la col·laboració amb altres biblioteques dins del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) amb milions de llibres disponibles. A més de donar accés lliure al seu catàleg bibliogràfic a través d’una nova interfície.

La nova pàgina de la Biblioteca

Des de finals de juny, la Biblioteca del CPS compta amb una pàgina de presentació dels seus serveis a través del sistema integrat de gestió de biblioteques Koha.

Una pàgina que haurà d’evolucionar, però que inicialment ofereix l’accés al catàleg general, últimes novetats, seleccions bibliogràfiques i condicions d’accés a la Biblioteca.

Una interfície personalitzable per tots aquells usuaris registrats a la Biblioteca. Amb llistes de llibres, historial de préstecs i possibilitat de reservar materials des de casa.

Cerques simples i avançades

La cerca d’informació a través del catàleg permet visualitzar les existències de la biblioteca fent servir diferents camps (títol, autor, matèria) i tipus de cerca (simple o avançada).

A. Cerca simple, des del menú de navegació superior, i a través de paraules o fragments de frases.

B. Cerca avançada, des de l’opció inferior, per obtenir resultats més específics combinant fins a 3 opcions de cerca.

C. Igualment, també disposeu de llistats de llibres que inicialment hem elaborat a partir dels museus i de determinats tipus de fons (antic, digital,..).

Una feina que haurà d’anar avançant amb el temps i d’acord amb les necessitats dels usuaris. Encara no formeu part de la Biblioteca o desconeixes com accedir-hi? No espereu més i apunteu-vos! Escriviu-nos a biblioteca.sitges@magmacultura.net

Xavier Garcia, Bibliotecari dels Museus de Sitges