Els Museus de Sitges participen del Dia de la Ciència ’21

Catalunya torna a sumar-se a la celebració del Dia de la Ciència que enguany té lloc el 19 de novembre. Esdeveniment del qual participen els museus del país amb una nova edició de la Setmana de la Ciència ’21, i al voltant de la qual Sitges ha preparat més d’una vintena d’activitats en centres educatius i entitats de la Vila.

Deu dies de ciència, entre el 12 i el 21 de novembre, dels que participen centenars d’alumnes sitgetans en una trobada de divulgació científica que també els ha apropat als Museus de Sitges.

D’una banda amb el Dia de la Ciència que organitzen l’Ajuntament de Sitges i el Servei Educatiu del Garraf el divendres 19 de novembre. Una jornada divulgativa amb èxit assegurat de participació.

Alumnes a la zona de la Fragata durant el Dia de la Ciència ’21

I, en paral·lel, amb la Setmana de la Ciència al Garraf. Esdeveniment que permet als centres educatius de secundària i les entitats, tant de la vila com de la comarca, reunir-se per donar a conèixer projectes participatius, propostes educatives i troballes científiques.

Activitats que compten amb la participació dels Museus de Sitges on trobareu des de col·leccions amb vocació científica i patrimonial a tallers oberts a centres educatius.

El Dia de la Ciència ’21 al Museu de Maricel de Sitges

Dia de la Ciència al Garraf als Museus de Sitges

Un any més, i ja en van deu després de l’edició virtual del 2020, els Museus de Sitges tornen a acollir diferents grups d’alumnes procedents d’Escoles i Instituts de la comarca del Garraf per celebrar la Setmana de la Ciència ’21.

Tot i que la celebració de l’any passat es va haver de traslladar a la xarxa, a conseqüència de la Covid, aquest any tornen a celebrar el Dia de la Ciència en format presencial i complint amb totes les mesures sanitàries.

El Dia de la Ciència ’21 a la Fundación Stampflï – Art Contemporani de Sitges

En l’agenda d’activitats cal destacar la participació de set centres i més de 300 alumnes en una jornada festiva i educativa en que els participant són rebuts de bon matí a la zona de la Fragata per passar, tot seguit, a visitar els Museus.

Aquesta activitat dels Museus de Sitges porta celebrant-se des del 2011. Deu anys en què hi han passat uns cinc mil alumnes i diversos centres educatius per les sales Museu del Cau Ferrat, el Museu de Maricel, el Palau de Maricel, el Museu Romàntic Can Llopis i la Fundació Stämpfli.

De fet, amb algunes de les escoles i instituts ens retrobem cada any. És el cas de l’escola Divina Providència, l’escola Mediterrània, l’escola Roquetes, l’escola Charlie Rivel o l’Institut Les Vinyes, entre altres centres.

Des de Museus de Sitges volem agrair tant la seva confiança com tasca desenvolupada pel Centre Educatiu del Garraf en l’organització d’aquest esdeveniment gràcies al qual aconsegueixen que cada any que aquest sigui un dia de festa pels museus i el patrimoni.