Tres obres del Cau Ferrat llueixen en exposicions internacionals

Dos Rusiñol i un Pichot s’exhibeixen a Sant Petersburg, Toulouse i Barcelona

Tres obres del Cau Ferrat llueixen en exposicions temporals a Barcelona, Tolosa de Llenguadoc i Sant Petersburg. Es tracta de dos olis de Santiago Rusiñol i un de Ramon Pichot, que han estat prestats a destacades mostres en aquestes tres ciutats i que permeten aportar projecció i visibilitat al Cau Ferrat i la seva important col·lecció, que adquireix relleu en mostres sobre l’art del tombant dels segles XIX i XX.

La peça que ha anat més lluny és el Bulevard de París, de Ramon Pichot (c.1898-1901), que s’exposa a la mostra El Surrealisme a Catalunya. Els artistes de l’Empordà i Salvador Dalí, al Museu de l’Hermitage de Sant Petersburg. En la mateixa mostra hi ha obres de Salvador Dalí, Eliseu Meifrén, Caterina Albert, Josep Bonaterra, Jaume Turró i Frederic Marès, entre d’altres, procedents de col·leccions particulars i diferents museus catalans.

L’obra que ha viatjat a Toulouse és La casa de préstecs (1889), de Santiago Rusiñol, per participar a l’exposició Fênetres sûr cours, que dissabte va inaugurar el Museu dels Augustins de la ciutat francesa. La casa de préstecs és un dels primers olis que va pintar Rusiñol a París i està considerada una de les millors obres de la seva etapa francesa. L’any passat, els serveis de restauració de Museus de Sitges van dur a terme una actuació integral de millora de l’oli.

Un altre Rusiñol del Cau Ferrat també participa en una exposició de relleu, Renoir entre dones, que acull la Fundació Mapfre de Barcelona: es tracta del Parc del Moulin de la Galette (1891), ubicat en una sala amb altres obres de Rusiñol i d’artistes catalans de finals del segle XIX. En aquesta mateixa exposició també es va veure Ball al Moulin de la Galette (1890-91), de Ramon Casas, tot i que va tornar a Sitges per participar a l’exposició de Ramon Casas al Museu de Maricel.

'La casa de préstecs' (Santiago Rusiñol)
'Bulevard de París' (Ramon Pichot)
'Parc del Moulin de la Galette' (Santiago Rusiñol)