L’exposició d’Erró a la Fundació Stämpfli desperta interès artístic

L’exposició Erró. L’ull planetari, que acull la Fundació Stämpfli - Art Contemporani, ha despertat l’interès de diferents col·lectius artístics d’arreu del país, conscients del valor d’una mostra, que “podria estar en qualsevol museu d’art contemporani internacional”, segons va subratllar dijous de la setmana passada Neus Bergua, impulsora d’una visita guiada de diferents artistes a la Fundació.
El perfil i la trajectòria de l’artista islandès Gudmundur Gudmundsson, de nom artístic Erró, ha captivat crítics, artistes i amants de diferents tendències artístiques, des del còmic fins el pop, tal com recullen els articles apareguts en mitjans com La Vanguardia, El Periódico de Catalunya, El Mundo o La Razón, entre d’altres. Així ho van copsar els participants a la visita guiada del passat dijous, que es van interessar pels diferents estils que marquen les 32 obres d’Erró exposades a la Fundació.
En aquest sentit, Erró. L’ull planetari estarà oberta fins el 21 d’octubre, per tal de poder-la incorporar a les activitats complementàries del Festival de Cinema, que se celebra entre el 4 i el 14 d’aquell mes. Erró serà protagonista aquest mes en la programació estable de Museus de Sitges, ja que la sessió de la Peça del Mes estarà dedicada a Coup de vent (2000), l’obra de l’artista islandès que forma part de la col·lecció de la Fundació i que llueix a la sala principal de les instal·lacions. L’acte se celebrarà el proper divendres 27 de juliol just davant l’obra i l’anàlisi anirà a càrrec de la comissària de la mostra, Marie-Claire Uberquoi. Per altra part, divendres passat l’alcalde, Miquel Forns, va visitar la mostra, acompanyat del regidor Ferran Llombart i la directora-gerent de Museus de Sitges, Vinyet Panyella. Pere Stämpfli i la seva esposa Anna Maria, van oferir un recorregut per l’exposició i van relatar diferents detalls de la trajectòria i la seva relació amb Erró. L’alcalde va subratllar el valor que té per a Sitges una mostra d’aquest nivell.