L’exposició de les obres del Cau Ferrat suma visitants

L’exposició L’Art modern. Obres mestres del Cau Ferrat ha estat visitada en els seus primers cinc mesos per més de 4.000 persones. La mostra està formada per una selecció de 150 obres de les diferents col·leccions de Santiago Rusiñol, que ara s’exposen a l’edifici Miramar coincidint que el Cau Ferrat –junt amb el conjunt museístic de la Casa Rocamora i el Maricel de Mar– està immers en un procés de profunda rehabilitació que finalitzarà l’any vinent. La bona afluència de visitants ha confirmat les previsions de Museus de Sitges, que ha apostat per a que aquest patrimoni artístic estigués a l’abast del públic i que les obres de reforma dels museus “no podien ser cap excusa per tenir-lo guardat”, segons ha apuntat la directora, Vinyet Panyella. A més, Panyella sosté que les obres exposades al Miramar “ofereixen un valor afegit a la seva vàlua intrínseca, ja que estan disposades en un espai diferent, van acompanyades d’una presentació i s’han complementat amb aplicacions tecnològiques d’última generació”. L’exposició, comissariada per Ignasi Domènech, ha estat dissenyada amb la finalitat que les obres destaquin pel seu valor més enllà de l’entorn on conviuen, un cop tornin al Cau Ferrat. Vinyet Panyella subratlla que L’Art modern. Obres mestres del Cau Ferrat “es pot observar a una distància molt propera, la qual cosa permet el visitant descobrir aspectes que fins ara li havien passat per alt o redescobrir-ne d’altres que tenia oblidats”. La mostra es va inaugurar el passat 30 de març i es mantindrà oberta fins el 25 de novembre. D’aquesta manera, el patrimoni del Cau Ferrat està també a l’abast dels turistes, especialment durant la temporada d’estiu, amb la doble finalitat de mostrar l’art local com un element que contribueixi a explicar la història local i destacar-ne la identitat i, al mateix temps, per a reforçar el projecte de turisme cultural a la vila. Per aquest motiu, Museus de Sitges està centrant també esforços en donar a conèixer la mostra als hotels, amb la finalitat de facilitar la visita dels turistes. L’Art modern. Obres mestres del Cau Ferrat reuneix 150 obres de primer nivell dels fons de significatiu museu sitgetà, que l’any vinent complirà vuitanta anys de la seva inauguració. La mostra està estructurada en tres àmbits: ‘Santiago Rusiñol, senyor del Cau Ferrat’, ‘El col·leccionisme com una de les belles arts’ i ‘L’art modern’. A més de 28 obres de Rusiñol i 22 de Ramon Casas, la mostra presenta peces d’El Greco, Pablo Picasso, Ignacio Zuloaga, Manolo Hugué, Enric Clarasó i Pablo Gargallo, entre d’altres. La mostra conviu amb l’altra exposició organitzada per Museus de Sitges: Erró. L’ull planetari, a la Fundació Stämpfli - Art Contemporani, que, en aquest cas, es pot visitar fins el proper 21 d’octubre i que aplega una trentena de peces de diferents sèries de l’artista islandès Erró, amb obra en alguns dels principals museus d’art contemprani.