La jornada de col·leccionisme abordarà set ponències de temàtica diversa

El comerç artístic al segle XIX, les enquadernacions, les col·leccions Sorigué i La Fontana i els perfils de Deering, Cabot, Regordosa i Oleguer Junyent centren els temes

La setena Jornada Mercat de l’Art, Col·leccionisme i Museus, que organitzen el Consorci del Patrimoni de Sitges i la Universitat Autònoma de Barcelona, se celebrarà al Palau de Maricel divendres 26 d’octubre amb un programa que abordarà diferents estudis que van des de Charles Deering fins el col·leccionisme d’enquadernacions, passant per les col·leccions Sorigué i la Fundació La Fontana, del comerç artístic entre Barcelona i Madrid a mitjans del XIX i els perfils dels col·leccionistes Emili Cabot Rovira, Maria Regordosa i Oleguer Junyent.

Les sessions estan coordinades per Bonaventura Bassegoda (UAB) i Ignasi Domènech (cap de Col·leccions de Museus de Sitges) i comptaran amb la participació entre els ponents de Fernando Alcolea, Gemma Avinyó, Clara Beltran, Maria Antònia Casanovas, Jordi de Nadal, Vinyet Panyella i Aitor Quiney.

La Jornada Mercat de l’Art, Col·leccionisme i Museus està adreçada a museòlegs, col·leccionistes, galeristes, estudiosos i altres professionals vinculats al món de l’art, així com estudiants d’aquestes disciplines. La inscripció es gratuïta i es podrà formalitzar a partir del mes de setembre a través del web de Museus de Sitges. Els participants obtindran un certificat d’assistència.

7a JORNADA MERCAT DE L’ART, COL·LECCIONISME I MUSEUS

Saló d’Or del Palau de Maricel

26 d’octubre de 2018

Organitzen: Consorci del Patrimoni de Sitges i Universitat Autònoma de Barcelona

Coordinació científica: Bonaventura Bassegoda i Ignasi Domènech

Inscripcions: Gratuïtes (obertura properament)

PONENTS

Fernando Alcolea. El comerç artístic entre Barcelona i Madrid a mitjans del segle XIX

Gemma Avinyó: Motivació, sentit i perspectives de la col·lecció Sorigué

Clara Beltran: Maria Regordosa i Oleguer Junyent: amistat i passió col·leccionista

Maria Antònia Casanovas: Fundació La Fontana: instruments del món i ceràmica espanyola

Vinyet Panyella: Charles Deering i el col·leccionisme d’art modern

Aitor Quiney: El col·leccionisme d'enquadernacions d'art a Catalunya

9.30 h  Benvinguda i presentació del volum de la 6ª Jornada de 2017.

10 h Fernando Alcolea: El comerç artístic entre Barcelona i Madrid a mitjans del segle XIX.

10.30 h Clara Beltran: María Regordosa i Oleguer Junyent: amistat i passió col·leccionista.

11 h Aitor Quiney: El col·leccionisme d'enquadernacions d'art a Catalunya.

11.30 Pausa.

12.15 Maria Antònia Casanovas: Fundació La Fontana, instruments del món i ceràmica espanyola.

12.45 Vinyet Panyella: Charles Deering i el col·leccionisme d’art modern.

13.15 h Debat.

14 Pausa dinar.

16.15 Jordi de Nadal: Emili Cabot Rovira (1854-1924): més enllà de la col·lecció de vidre antic.

16.45 Gemma Avinyó: Motivació, sentit i perspectives de la col·lecció Sorigué.

17.15 h Comiat.