Els Museus i l’Escola Pia clouen la tercera edició del seu cicle de tallers familiars

La temàtica d’aquest curs s’ha centrat en l’art contemporani de la Fundació Stämpfli

El tradicional taller familiar de Corpus, que enguany s’ha dedicat a l’escut de Maricel per commemorar el centenari d’aquest complex patrimonial i museístic sitgetà, ha tancat la tercera edició del cicle de tallers artístics coorganitzats pels Museus de Sitges i l’AMPA de l’Escola Pia de Sitges. La temàtica d’aquest curs s’ha centrat en l’art contemporani i, molt especialment, en la quarta mostra de la col·lecció permanent de la Fundació Stämpfli.

En total, vuit sessions obertes a tothom i celebrades el primer dissabte de cada mes en què petits i grans han descobert artistes com Guy de Rougemont, Pavols, Pierette Bloch, Villeglé, Meurice, Peter Stämpfli, Daniel Humair o Miquel Utrillo. I, com és habitual, això ho han fet mitjançant l’aplicació de diferents tècniques i materials, com el collage, l’art abstracte, el gest cal·ligràfic, el reciclatge de materials, les ceres, el fang, la filigrana o les formes i siluetes a través del color.

El funcionament del taller és simple i efectiu: primer, els assistents contemplen algunes de les obres més significatives de cada a artista i, després, intenten emular-les a partir de la seva pròpia interpretació. Això permet als més petits fomentar la creativitat mentre se’ls aproxima a l’art que es pot veure als museus de la vila. A més, els pares i mares que els acompanyen també participen de manera activa, tant a l’hora de treballar l’activitat proposada com també en el muntatge i el desmuntatge de cada sessió.

En aquesta tercera temporada dels tallers familiars dels Museus de Sitges i l’AMPA de l’Escola Pia de Sitges hi han participat un total de 181 nens i nenes de diferents escoles de la vila i de la resta del país. El Departament d’Educació dels museus sitgetans ja està començant a preparar les sessions de la quarta temporada, que tornarà a començar el mes de novembre i s’allargarà fins a mitjans de juny.