Els Museus de Sitges s’integren al Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya

El fons documental sitgetà, que es troba en constant creixement, està format per gairebé 4.000 documents en diversos suports

La biblioteca del Consoci del Patrimoni de Sitges ha entrat a formar part del Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya (CCUC). Un repositori bibliogràfic que permet localitzar, amb una única consulta, tots els documents de les biblioteques que formen part del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya i d'altres institucions no universitàries, com alguns membres de la Xarxa de Museus d'Art de Catalunya.

D'aquesta manera, i a partir d'ara, el fons documental dels Museus de Sitges és accessible a tothom a través del web, esdevenint així un espai d'informació i consulta obert al públic que neix amb la vocació de convertir-se en centre de referència del modernisme i el noucentisme.

Aquest fons documental, que es troba en constant creixement, està format per gairebé 4.000 documents en diversos suports (llibres, revistes, audiovisuals i documents inèdits) que permeten conèixer figures vinculades al món de l’art com Santiago Rusiñol, Charles Deering, el Dr. Jesús Pérez-Rosales, Miquel Utrillo o Peter Stämpfli, entre d’altres. D’aquesta manera es vol preservar i difondre el patrimoni històric, artístic i cultural de Sitges, no només a través de la consulta online sino també, de serveis específics com el prèstec interbibliotecari.

El CCUC, format actualment per una vuitantena d’institucions, compta amb més de 5 milions de títols que donen accés a més de 12 milions de documents físics, on prop de 3 milions d’usuaris el consulten anualment.