Els museus de Sitges preparen l’exposició 'L’Art Modern. Obres mestres del Cau Ferrat'

A finals del proper mes de març, el Consorci del Patrimoni de Sitges inaugurarà l’exposició L’Art Modern. Obres mestres del Cau Ferrat a les sales de l’edifici Miramar. La mostra neix amb la voluntat de permetre gaudir d’una selecció de les millors peces del Cau Ferrat mentre s’acaben les obres de restauració de l’edifici i aquestes retornin al seu emplaçament original. L’exposició, formada per una selecció de cent cinquanta peces de les diferents col·leccions que Santiago Rusiñol atresorà al llarg de la seva vida, constitueix l’oportunitat per contemplar les obres d’una manera ben diferent a com es presenten en el Cau. D’una forma temàtica i singularitzada, les pintures i escultures dels diferents autors, destacant especialment les obres de Ramon Casas i del propi Rusiñol, aniran precedides d’una selecció acurada de les col·leccions de pintura d’alta època, ferro, ceràmica i escultura. L’exposició doncs, mostrarà  al públic de Sitges i a aquells que ens visiten el paper fonamental en la introducció dels preceptes de l’art modern que Rusiñol i els seus companys de viatge introduïren en el panorama artístic hispànic. El pintor les col·leccionà en el que fou el veritable temple del Modernisme, el Cau ferrat, on el propi artista actuava com a sacerdot de la Modernitat, entesa com una nova religió vitalista i laica.  D’aquell període, podrem veure obres de Picasso, Zuloaga, Utrillo, Pichot, Anglada-Camarassa o Dario de Regoyos, entre d’altres.