El cicle d'òpera captiva el públic sitgetà

Els concerts d’òpera inclosos al Sitgestiu Cultural estan sent un èxit de públic i, de fet, ja s’han consolidat com un dels actes amb més espectadors de tota la programació. Les actuacions d’aquesta edició s’han repartit entre els jardins de la Casa Llopis –seu del Museu Romàntic– i el Saló d’Or del Palau Maricel. Dos indrets estretament vinculats a la vida cultura sitgetana que, “per si mateixos, ja exerceixen de reclam”. Així ho creu Vinyet Panyella, directora-gerent del Consorci del Patrimoni de Sitges, que els defineix com “els llocs ideals per acollir les representacions que hi tenen lloc. Constitueixen dos espais patrimonials que el públic aprecia i que, des del gaudi de la música, els va fent seus”.
La bona acollida que han tingut els diferents cicles d’òpera dels últims anys demostra que aquest gènere musical té molts adeptes a Sitges, ja sigui gent nascuda a la vila o visitants que hi vénen a passar l’estiu. “Això també serveix per trencar els tòpics de què l’òpera és una expressió cultural elitista, pensada per a un públic concret”, comenta Panyella. Com ella mateixa explica, “oferir òpera en campanya d’estiu és denominador comú de la majoria de ciutats europees i, en el cas de Sitges, compta ja amb una llarga tradició. El més important és atorgar la possibilitat de difusió i d’introducció a un gènere musical que no coneix fronteres de públics ni d’acceptació”.
Els encarregats de posar veu i rostre a aquests concerts d’òpera són els membres d’Operaílica, una companyia catalana “ben coneguda pel públic de Sitges i amb renom arreu del país”. La formació renova el repertori i els intèrprets anualments i, a més, ofereix una programació canviant i oberta a suggeriments. En aquesta ocasió, les obres representades han estat fragments de Carmen, de La traviata i d’Il barbiere di Siviglia i, com a òperes completes, Don Pasquale i Rigoletto.