El Cau Ferrat serà el fil vehicular del nou cicle de tallers familiars dels Museus de Sitges i l’Escola Pia

Vuit sessions de diferents temàtiques resseguiran l’empremta artística de Santiago Rusiñol per a commemorar el 125è aniversari de la seva casa-taller

Una de les grans referències patrimonials de Sitges i els seus Museus és el Cau Ferrat. Declarat Museu d’Interès Nacional i inclòs dins el catàleg de les Cases Icòniques de Catalunya, la casa-taller de Santiago Rusiñol va ser fundada el 1893 i es va convertir en un museu obert al públic el 1933. Les múltiples activitats que acollí mentre hi visqué el seu fundador –amb la participació d’artistes, músics, escriptors i intel·lectuals de l’època– també el van consagrar, per a molts, com el temple del modernisme català.

Després de 125 anys, la llar creativa de Rusiñol inspira ara el nou cicle de tallers familiars que organitzen conjuntament els Museus de Sitges i l’Escola Pia. La cinquena edició d’aquest programa divulgatiu tindrà el Cau Ferrat com a fil conductor i, a través de vuit sessions centrades en temàtiques diferents, resseguirà l’empremta artística de l’espai i el seu creador. L’objectiu és que els participants desenvolupin la capacitat imaginativa i artística per tal que aprenguin a apreciar i respectar el patrimoni més proper que els envolta.

Els tallers estan adreçats a nens i nenes de 5 a 11 anys –siguin de l’escola que siguin– i també als pares i mares que hi vulguin participar. Totes les sessions són gratuïtes i tindran lloc un dissabte al mes, d’11h a 12.30h, a l’Escola Pia de Sitges.

PROGRAMACIÓ

Dissabte 9 de novembre
Rusiñol i la música

Dissabte 14 de desembre