Dues pintures de començament del segle XIX del Museu de Maricel recuperen el seu estat original

Són dos anònims italians que formen part de la Col·lecció del Dr. Pérez Rosales

El Servei de Restauració del Consorci del Patrimoni de Sitges ha restaurat dos dibuixos datats de 1810, realitzats per un artista anònim italià i que formen part de la Col·lecció del Dr. Jesús Pérez – Rosales del Museu de Maricel. Es tracta de dues obres que necessitaven una actuació urgent per millorar el seu estat i garantir la seva correcta conservació.

Les dues obres estan catalogades com Noia amb àmfora i Al·legoria al teatre i estan realitzades a llapis carbó, aquarel·la i guaix sobre paper i corresponent emmarcades. Actualment estan exposades al primer pis del Museu de Maricel.

Les obres havien patit pèrdues, brutícia, oxidació i acidesa, mentre que els marcs també estaven afectats per atac d’insectes i pols, entre d’altres patologies. La tasca dels tècnics del Consorci ha consistit en una neteja de l’anvers i el revers amb paletina i aspiració de baixa succió, rentat, esbaldit, blanqueig, desedificació i reintegració pictòrica. A més, també s’ha muntat un paspartú i una fonadura de ph neutre subjectant l’obra amb cantoneres d’acetat, reforçant la conservació de les obres. Els marcs també han estat objecte d’una neteja mecànica i  una desinfecció.

Totes dues obres han millorat considerablement el seu estat i, a més, han garantit la seva conservació futura com a dues peces que integren la valuosa Col·lecció del Dr. Jesús Pérez – Rosales, que, junt a la Col·lecció de la Vila, constitueixen els eixos del Museu de Maricel.