Visita guiada al Museu del Cau Ferrat, al Museu de Maricel i a l’exposició ‘Centenari Maricel (1918-2018)’

dimecres 21 novembre 2018 - 15:00 a dissabte 23 febrer 2019 - 15:00

Dates: Cada setmana, de dimecres a dissabte (festius inclosos).

Lloc: Cau Ferrat i Museu de Maricel. Fins al 23 de febrer, també inclou l’exposició ‘Centenari Maricel (1918-2018)’.

Horaris: A les 14.30h (en anglès), a les 15h (en castellà) i a les 15.30h (en català).

Preu: 10 euros (general), 7 euros (joves de 13 a 16 anys, estudiants menors de 25 anys o titulars del Carnet Jove), 5 euros (jubilats o aturats) i gratuït (menors de 13 anys).

Reserva: 93 894 03 64 (extensió 1) i reservesms@diba.cat. No és necessària, però l’aforament és limitat.

Descripció: La visita guiada pel Cau Ferrat ens presenta la que va ser casa-taller de Santiago Rusiñol i, a partir d'aquesta, descobrim els fets més rellevants de la seva vida, tant des del punt de vista humà com artístic: l'enfrontament de l'artista amb la burgesia industrial de l'època, la bohèmia dels pintors catalans a París a finals del XIX, el paper d’agitador cultural de Rusiñol, les Festes Modernistes, el concepte d’Art Total, l’impacte de l’impressionisme en la pintura catalana i les figures d’artistes com Ramon Casas, Darío de Regoyos, Miquel Utrillo, Enric Clarasó, Manuel de Falla, Erik Satie, Enric Morera, Alexandre de Riquer, Picasso... Per la seva part, la visita guiada pel Museu de Maricel repassa tot l’art antic: Romànic, Gòtic, Barroc. Art Modern: Romanticisme, Realisme, Modernisme, Noucentisme, Avantguardes, Figuració Segle XX. Així mateix, explica la història del Museu de Maricel des de la construcció de l'Hospital de Sant Joan al segle XV fins la creació de l'actual museu, passant per la fundació del conjunt de Maricel per Charles Deering, i les actuals col·leccions d’art procedents de la donació del doctor Jesús Pérez Rosales.

*En cas de jornada de portes obertes, les visites se suspenen.