Els Museus de Sitges es connecten a la MuseumWeek 2022

La MuseumWeek és un esdeveniment mundial, en format digital i patrocinat per la Unesco, que durant set dies reuneix museus, galeries, biblioteques i arxius de diferents entorns i temàtiques, amb la finalitat de conversar amb la seva audiència. Una Setmana dels Museus que creix any rere any en nombre de seguidors, visibilitat dels continguts a través de diversos canals i interactuació del públic amb el patrimoni cultural.

Enguany la iniciativa giren entorn dels conceptes que ens connecten amb el segle XXI: la societat, la cultura i la innovació. Davant d’un món que avança i qüestiona els límits de l’art, la MuseumWeek vol fer reflexionar sobre el paper de les institucions culturals, la seva relació amb els creadors i la veu de l’audiència.

L’esdeveniment té lloc del 13 al 19 de juny i en ell hi tornen a prendre part els Museus de Sitges per quart any consecutiu. Un compromís perquè connectats als museus, i tot i els constants canvis que pateix el món, puguem afrontar qualsevol desafiament a través de l’art.

Us convidem a interactuar amb el contingut que els Museus de Sitges publicaran a través dels comptes de Twitter, Facebook i Instagram, o compartint les vostres pròpies troballes amb diverses etiquetes.

MuseumWeek 2022: set dies, set temes, set etiquetes

Cada dia de la setmana té un tema central, amb un conjunt d’etiquetes que podeu incloure als vostres missatges. Digueu la vostra a partir dels que us suggerim, o afegiu d’altres a través de les nostres col·leccions. Us animem a participar amb nosaltres i fer que l’art dels Museus de Sitges arribi a tothom.

13 de juny: Innovació i Cultura

Dilluns és el dia de les accions especialment innovadores i dels formats virtuals o presencials. Els museus promouen i donen accés a la cultura amb una nova concepció on destaquen alhora la inclusió, la igualtat i la diversitat.

Hashtags: #InnovacioMW #Tecnologia #RealitatAugmentada #Metavers #IntelligenciaArtificial #ImpacteSocial

14 de juny: Creadors

Dimarts, segon dia de setmana, està dedicat als artistes i creadors de contingut. El seu art entrarà als museus que s’encarregaran de la seva curació i comissariat virtual amb stories i llistes de reproducció proposades pel públic.

Hashtags: #CreadorsMW #LesMevesCreacions #ElMeuNFT #CulturaPerATothom #AccesALaCultura

15 de juny: Llibertat

Dimecres, més que mai, donem veu a la llibertat. Una paraula que corre seriós perill pels fets que colpegen dia a dia, especialment a la llum de la guerra d’Ucraïna. Mentre els museus obren una finestra a la llibertat d’expressió i d’informació.

Hashtags: #LlibertatMW #LlibertatDExpresio #Democracia #LlibertatDInformacio #DiscursDOdi

16 de juny: Sexualitat

Dijous, al bell mig de la setmana, toca tractar un tema esclau de molts prejudicis. La sexualitat és un assumpte ampli, carregat d’estereotips i que els museus volen tractar cultural i científicament des de l’amor, el gènere, les relacions i els sentiments.

Hashtags: #SexualitatMW #PlaerMW #Gènere #AmorMW #SentimentsMW #DiversitatMW #IgualtatMW

17 de juny: Medi ambient

Divendres, la #MuseumWeek afronta una problemàtica social de plena actualitat: la crisi climàtica i l’escassetat dels recursos no renovables. Les institucions culturals volen fer prendre consciència sobre aquests temes a través de les plataformes digitals.

Hashtags: #MediAmbientMW #PlanetaTerra #EscalfamentGlobal #Futur #Clima #CanviClimatic #MuseusPelClima

18 de juny: Lliçons de vida

Dissabte és el dia d’aquelles frases i pensaments que ens guien en certs moments de la vida. Una jornada en què els museus recorden lliçons de vida inspirades en grans personatges de l’art, la ciència o el pensament. Compartiu les nostres propostes o publiqueu les vostres pròpies cites.

Hashtags: #LliçonsDeVidaMW #Motivacio #Refranys #Inspiracio #Aprenantatge #QualitatDeVida #FrasesMotivacionals

19 de juny: Dansa

Diumenge, últim dia de la setmana i del MuseumWeek, recordem com els museus adopten la dansa com a símbol de la vida i del renaixement. Una invitació a participar del moviment en els espais museístics o través de les versions en línia.

Hashtags: #DansaMW #Renaixement #DansaAlMuseu #DansaALaGaleria #RepteDansa #AmorALaDansa #DansaALaBiblioteca

Estem preparant una agenda d’activitats oberta a la participació de tothom i on cada dia podreu trobar i compartir obres i espais dels Museus de Sitges. Esteu convidats i convidades a la MuseumWeek 2022!